رئیس جمهوری منتخب اوکراین آماده شروع مذاکرات با روسیه است

به گزارش مرد کوچک، ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری منتخب اوکراین در آستانه مراسم تحلیف خود، آمادگی خود برای شروع مذاکرات با روسیه در چارچوب گروه نرماندی (روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان) برای حل و فصل اوضاع دونباس را گفت.

رئیس جمهوری منتخب اوکراین آماده شروع مذاکرات با روسیه است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری منتخب اوکراین آماده شروع مذاکرات با روسیه در چارچوب گروه نرماندی (متشکل از روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان) برای حل و فصل اوضاع دونباس است.

روسلان استفانچوک مشاور سیاسی و عضو ارشد ستاد انتخاباتی زلنسکی شب گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی با اعلام این مطلب، اضافه نمود: این مذاکرات مسلماً با حضور شرکای اروپایی ما (سایر کشورهای عضو گروه نرماندی) خواهد گرفت و در این چارچوب ما حاضر به مذاکره با طرف روسی هستیم، برای اینکه معتقدیم برای رسیدن به هر نوع توافقی درباره حل و فصل اوضاع دونباس، ضروری است گفت وگو گردد.

ولادیمیر زلنسکی خود پیش از این، مذاکره با روسیه را از الویت های خود برشمرده و مسائل مورد آنالیز در دیدار احتمالی خود با ولادیمیر پوتین را اعلام نموده بود. مقامات مسکو نیز آمادگی خود برای گفت وگو، البته بدون اقدامات تحریک آمیز از سوی طرف اوکراینی را مورد تایید قرار داده اند.

این در حالی است که سخنگوی وزارت امور خارجه اوکراین اعلام نمود که روسیه به مراسم تحلیف رئیس جمهوری جدید این کشور دعوت نشده است.

بر اساس این اطلاعات، روسای جمهوری کشورهای لیتوانی، لتونی، استونی، مجارستان و گرجستان، از هم اکنون حضور خود در این مراسم را تایید نموده اند. علاوه بر این، ماروش شوچوویچ نائب رئیس کمیسیون اروپایی و بعضی مقامات بلندپایه دولتی و پارلمانی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و جی-7 که روابط مشارکتی با اوکراین دارند نیز در مراسم ادای سوگند زلنسکی شرکت خواهند داشت.

مراسم تحلیف رئیس جمهوری جدید اوکراین در تاریخ 20 ماه مه (30 اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

ولادیمیر زلنسکی رهبر حزب در خدمت مردم اوکراین در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اوکراین که در تاریخ 21 آوریل (اول اردیبهشت) برگزار گردید، با کسب 73.22 درصد آراء به پیروزی رسید. پیتر پروشنکو رئیس جمهوری قبلی اوکراین تنها توانست 24.45 درصد آراء را بدست آورد.

میزان مشارکت مردمی در این انتخابات 61.37 درصد اعلام شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 202

به "رئیس جمهوری منتخب اوکراین آماده شروع مذاکرات با روسیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهوری منتخب اوکراین آماده شروع مذاکرات با روسیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید