روستای انجیره به کلانشهر شیراز پیوست

به گزارش مرد کوچک، معاون اول رئیس جمهوری مصوبه هیات دولت مبنی بر الحاق روستای انجیره به شهر شیراز را برای اجرا به وزارت کشور ابلاغ کرد.

روستای انجیره به کلانشهر شیراز پیوست

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، بر اساس این مصوبه، روستای انجیره دهستان دراک بخش مرکزی شهرستان شیراز استان فارس به شهر شیراز ملحق می شود. این الحاق با توجه به درخواست های مردمی، پیشنهاد استانداری فارس و بررسی های کارشناسی تغییر و اصلاح تقسیماتی مورد موافقت هیات دولت قرار گرفته است.

مسافت کم تا شهر شیراز، دسترسی مطلوب تر اهالی و قرابت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با مردم شیراز از دستاوردهای الحاق روستای انجیره به این کلانشهر است. روستای انجیره جزو دهستان دراک بخش مرکزی بوده که این روستا در یک کیلومتری و در شمال غرب و محدوده خدماتی شهر شیراز قرار گرفته است.

بر اساس آمار سرشماری سال 1395، انجیره هزار و 256 نفر جمعیت دارد و اهالی آن بر اساس اسناد و مدارک تاریخی از اقوام ایرانی، مسلمان و دارای مذهب شیعه با گویش شیرازی هستند. معیشت غالب اهالی روستا با کارهای خدماتی، کشاورزی و دامپروری تامین می شود که از جمعیت شاغل در انجیره 90 درصد در خدمات و 10 درصد در کشاورزی، صنعت و دامپروری مشغولند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1172

به "روستای انجیره به کلانشهر شیراز پیوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای انجیره به کلانشهر شیراز پیوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید