روستایی که طبیعت آن را بلعید!

به گزارش مرد کوچک، وبسایت فرادید: شبیه به قصه های پریان است. روستایی متروک به نام هوتووان (Houtouwan) در جزیرۀ شنگشان، که بخشی از مجمع الجزایر شنگسی است که دور از ساحل شرقی چین واقع است. اینجا این روز ها بدل به مقصد توریست های مشتاق شده است.

روستایی که طبیعت آن را بلعید!

هوتووان زمانی یک روستای ماهیگیری پررونق بود و در دهۀ 80 میلادی بیش از 3000 نفر جمعیت داشت. با این حال، به خاطر مکان دورافتاده و دسترسی مشکل، ساکنانش در دهۀ 90 میلادی آغاز به ترک آن کردند.

در سال 2002، روستا رسماً خالی از جمعیت شد و با روستای مجاور خود ادغام گشت. پس از چند دهه متروک بودن، خانه های خالی این روستای رو به اقیانوس که بر یک صخره واقع شده، با لحافی از گیاهان رونده و شاداب پوشیده شده اند. بعضی از این خانه ها هنوز مبله هستند.

پس از آنکه عکس های مسحورنماینده این روستا در میان کاربران اینترنتی چینی چرخید و دست به دست شد، هوتووان مشهور شد. مقامات مجمع الجزایر شنگسی، به جای استقبال از این محبوبیت دوباره، نگران تاثیری که جهش ناگهانی تعداد گردشگران بر آن می گذارند شدند.

چن بو، از مقامات جزیرۀ شنگشان در آن موقع در بیانیه ای رسمی گفته بود: خطوط تلفن ما اشغال شده و توریست های بیشتری به هوتووان می آیند. هوتووان شنگشان شرایط پذیرایی از توریست ها را ندارد. ما از بازدیدنمایندگان می خواهیم که در حال حاضر آرامش آن را حفظ نمایند. اما الان، می گردد گفت که آمادۀ آمدن توریست هاست.

کوهنوردی در هوتووان

پس از دو سال برنامه ریزی، با وجود کاستی هایی که هنوز وجود دارند، هوتووان چند حرکت جدید زده تا این رونق تازه را کنترل کند و از آن پول دربیاورد. یک پلتفرم بازدید سال گذشته افتتاح شد که از فاصلۀ دور چشم اندازی از روستا را فراهم می آورد (بلیت آن 3 دلار است).

بازدیدنمایندگان می توانند با پرداخت 8 دلار، در اطراف این روستای تپه ای کوهپیمایی نمایند. بیرون از خانه های خالی تابلو هایی نصب شده که به توریست ها نسبت به خطرات احتمالی ورود به این سازه های فرسوده هشدار می دهد. در این و آنجای جزیره نیز امکانات اقامتی تدارک دیده شده است. در سال 2017، این دهکده بیش از 100000 دلار ایجاد درآمد کرد.

سفر آخرهفتۀ محبوب اهالی شانگهای

مجمع الجزایر شنگسی، در حدود 70 کیلومتری شانگهای قرار گرفته است و تنها مجمع الجزایری است که در چین رسماً به عنوان منطقۀ چشم انداز ملی اعلام شده است. این مجمع الجزایر که از بیش از 400 جزیرۀ کوچک تشکیل شده است، یک تفرجگاه محبوب برای آخر هفته های اهالی شانگهای به حساب می آید.

اینجا همچنین یکی از بزرگترین مزارع آّبزیان در چین به حساب می آید. راستا رسیدن به هوتووان خیلی سرراست نیست. سرویس های محدود قایق های مسافری بین سرزمین اصلی چین با جزیرۀ گوکی (Gouqi) وجود دارد. این جزیره با یک پل کوتاه به شنگشان وصل شده است.

معمولاً هر روز فقط یک قایق مسافری از بنادر شنجیاوان پیر شانگ های در ساعت 9 و ربع صبح به این مقصد می رود. این راستا حدود سه ساعت طول می کشد و شما در جزیرۀ گوکی پیاده می گردد و از آنجا می توانید با تاکسی به هوتووان برسید.

منبع: برترین ها
انتشار: 10 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 220

به "روستایی که طبیعت آن را بلعید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستایی که طبیعت آن را بلعید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید