روایت داستانی از مراسم اسکار و تشویق های سرد

به گزارش مرد کوچک، مستند تلویزیونی سینما ملت به جریان دادگاه های تفتیش عقاید کمیته فعالیت های ضدآمریکایی خواهد پرداخت.

روایت داستانی از مراسم اسکار و تشویق های سرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی برنامه، پنجمین قسمت از مستند سریالی سینما ملت دوشنبه، 29 دی ماه با عنوان تشویق سرد، داستان خود را از مراسم اسکار سال 1999 و اهدای اسکار افتخاری به فیلمسازی باسابقه شروع می نماید. مردی که در روزهای طلایی هالیوود، فیلم هایی ماندگار از تاریخ سینما را به روی پرده برد، اما هنگامی که برای دریافت جایزه یک عمر کوشش هنری اش به روی سن آمد، چندان مورد تشویق قرار نگرفت.

تشویق سردی که ریشه در سال های ترس سرخ و وحشت پراکنی سیاستمداران متوهمی چون سناتور جوزف مک کارتی از نفوذ کمونیسم به ایالات متحده و هالیوود در دهه 1950 داشت. سینما ملت در این قسمت به جریان دادگاه های تفتیش عقاید کمیته فعالیت های ضدآمریکایی می پردازد که فیلمسازان، بازیگران، تهیه کنندگان و بسیاری از هالیوودی ها را به پای میز محاکمه کشاند و دورانی تاریک را در تاریخ سینمای آمریکا رقم زد که به مک کارتیسم شهرت یافت.

این برنامه با روایت اشکان صادقی و نویسندگی و پژوهش جمعی از نویسندگان و پژوهشگران به نام در 52 قسمت 40دقیقه ای به آنالیز تقاطع هنر ـ صنعت ـ رسانه مهم سینما با مولفه های قدرت ملت ها می پردازد.

برنامه سینما ملت، به تهیه کنندگی محمد هادی نعمت اللهی و سردبیری علی اکبر جناب زاده در گروه مستند شبکه افق فراوری شده است و روزهای دوشنبه ساعت 20 از این شبکه پخش و روزهای سه شنبه ساعت 7 و 12 باز پخش خواهد شد.

بعضی از عوامل این برنامه عبارتند از:

مجری طرح: محمد مهدی سهرابی، مشاور: محمدرضا رضاپور، نویسندگان: علی نیکجو، سعید شیرخانی، محمد مهدی اباذری، صداگذاری و ترکیب صدا: محمد جواد سهرابی، مدیر فراوری: مهدی سعیدی، ویدیوگرافی: محمد قلی زاده و لوگو: محمد جوادی.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1415

به "روایت داستانی از مراسم اسکار و تشویق های سرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت داستانی از مراسم اسکار و تشویق های سرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید