دولت آلمان بابت آرایش آنگلا مرکل 55 هزار یورو هزینه نموده است!

به گزارش مرد کوچک، یورونیوز نوشت: آنگلا مرکل، صدراعظم پیشین آلمان از زمان کناره گیری از قدرت تا کنون 55 هزار یورو بابت آراستگی مو و آرایش صورت هزینه روی دست دولت گذاشته است.

دولت آلمان بابت آرایش آنگلا مرکل 55 هزار یورو هزینه نموده است!

بر اساس اسنادی که از سوی نشریه تاگس اشپیگل منتشر شده است، خانم مرکل با وجود کناره گیری از سمت خود در سال 2021 میلادی همچنان هزینه هایی از دولت فدرال آلمان دریافت می نماید.

در این گزارش آمده است صدراعظم سابق آلمان مدتی است که دیگر به آرایشگر قدیمی خود مراجعه نمی نماید و آرایشگر تازه او علاوه بر آرایشگری یک طراح مد است.

دولت آلمان در سال 2022 میلادی حدود 37 هزار یورو و در سال 2023 نیز حدود 17 هزار یورو برای آرایش خانم مرکل در برنامه های عمومی و خصوصی پرداخت نموده است.

صدراعظم پیشین آلمان به تاگس اشپیگل گفته است: این هزینه ها صرف نظر از عمومی بودن یا غیر دولتی بودن آن ها، با انجام وظایف رسمی مرتبط است.

افزایش هزینه های خدمات آرایشی مقامات از گذشته نقدهای را در پی داشته است. راینر هولزنگل، رئیس انجمن مالیات دهندگان گفته که هزینه ها باید به حداقل ممکن کاهش یابد و در بعضی موارد نیز به صورت خصوصی پرداخت گردد.

به نظر می رسد اولاف شولتز، صدراعظم کنونی آلمان نیز برای سفرهای عمومی خود از ایجاد چنین هزینه هایی دریغ نمی نماید. از اول امسال میلادی تا به امروز، نمایندگان صدراعظم بیش از 21 هزار یورو برای آراستن مو و آرایش صورت هزینه نموده اند. این رقم در سال 2022 میلادی به حدود 40 هزار یورو رسیده بود.

تحقیق پارلمانی در اوایل امسال نشان می داد که هزینه های مربوط به عکاسان و آرایشگران در سال اول دولت شولز در سال 2022 میلادی نیز به حدود 1.5 میلیون یورو افزایش یافته است. این رقم تقریباً 80 درصد بیشتر از سال 2021 یعنی زمان صدارت خانم مرکل است.

هفته گذشته نیز زمانی که گزارش داده شد، دفتر مارکوس سودر (رهبر استان باواریا) تنها در سال 2022 نزدیک به 180 هزار یورو برای عکاسان مستقل خرج نموده، نقدها زیادی در این باره مطرح شد.

سودر گفته است که عکاسان را بر اساس مناسبت ها و با نرخ توافقی ساعتی یا روزانه استخدام می نماید و اینکه عکس ها با اهداف مطبوعاتی و مستندسازی گرفته شده اند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 مرداد 1402 بروزرسانی: 21 مرداد 1402 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 2255

به "دولت آلمان بابت آرایش آنگلا مرکل 55 هزار یورو هزینه نموده است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت آلمان بابت آرایش آنگلا مرکل 55 هزار یورو هزینه نموده است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید