دنا جوانان اتوماتیک به بازار می آید ، گیربکس نسل نو و ظاهر اسپرت

به گزارش مرد کوچک، دنا جوانان اتوماتیک با گیربکس اتومات نسل تازه و سیستم برق و الکترونیک تازه به زودی وارد بازار خواهد شد. این خودرو از پیشرانه تازه EFP توربو بهره می برد. امکانات خودرو نیز به روز شده ، و به تمامی الزامات استانداردهای 85 گانه مجهز است. در ادامه گزارش به آنالیز مشخصات فنی، تغییرات ظاهری، داخلی و بعلاوه زمان عرضه خودرو می پردازیم.

دنا جوانان اتوماتیک به بازار می آید ، گیربکس نسل نو و ظاهر اسپرت

خبرنگاران - مجتبی اسماعیلی: پیشرانه دنا جوانان اتوماتیک از EF7 توربو به نسل نو پیشرانه های توربو ef7 یعنی EFP توربو تغییر نموده است. پیشرانه نو می تواند 161 اسب بخار قدرت و 240 نیوتون متر گشتاور فراوری کند. پیشرانه نو 11 اسب بخار قدرت و 25 نیوتون متر گشتاور بیشتری نسبت به موتور نسل قبلی فراوری می نماید. بعلاوه توربو شارژر که به عملگر برقی مجهز شده است از دور 1750 یعنی حدود 400 دور پایین تر از نسخه پیشین، بوست را شروع می نماید. در نتیجه توان خودرو از دور پایین تری در دسترس راننده قرار می گیرد.

گیربکس دنا جوانان اتوماتیک

سیروس دهقان زاده مدیر پروژه دنا جوانان در زمینه گیربکس این خودرو گفت: این محصول مجهز به گیربکس اتوماتیک AT6 (DAE) نسل هفتم است که در آن، نسبت دنده ها بهبود یافته و هم چنین از امکان خلاصی اتوماتیک (Auto Neutral) برخوردار است. در این حالت، مدت معینی پس از توقف خودرو در شرایط D و در صورت فراموشی راننده جهت تغییر شرایط به حالت خلاص، گیربکس از حالت رانندگی (D) خارج و به حالت خلاص (N) تغییر شرایط پیدا می نماید و به محض رها کردن ترمز، جعبه دنده به طور اتوماتیک به حالت رانندگی منتقل می گردد. این عملکرد در محصول نو دنا جوانان با هدف کاهش استهلاک گیربکس و هم چنین یاری به کاهش مصرف سوخت و آلایندگی پیش بینی شده است.

تغییرات ظاهری دنا جوانان اتوماتیک

مدیر پروژه دنا جوانان درباره تغییرات ظاهری دنا جوانان گفت: تغییر چراغ های جلو با طرح نو و جوان پسند (مجهز به نئون و LED) که موجب تمایز با سایر محصولات هم خانواده خود می گردد و هم چنین تغییر سپر جلو با زه قرمزرنگ خاص، از تغییرات اجرا شده در این خودرو است.

وی درباره تغییرات داخلی خودرو نیز توضیح داد: تودوزی مشکی نو با طرح چوب، قطعات تزیینی داشبورد و رودری ها، دستگیره های کرومی درها، نوار کرومی دور شیشه درها، کف پوش موکتی با نوار قرمز رنگ و نشان توربو، دسته دنده نو با گردگیر و دوخت قرمز و بعلاوه صندلی مخملی با دوخت قرمز و چرم، از امکانات به کاررفته در این محصول نو است.

سیستم برق و الکترونیک نو

مدیر پروژه دنا جوانان درباره تغییر شبکه برق دنا جوانان اتوماتیک توضیح داد: یکی دیگر از عمده تغییراتی که در این محصول پیش بینی و اجرا شده، تغییر شبکه برق و الکترونیک آن به شبکه ایران خودرو (IKBCM) است. این پلتفرم با دانش فنی روز جهان طراحی و تکوین یافته و بر این اساس، اضافه کردن هرگونه امکانات و حالت های نو الکترونیکی به خودرو ممکن شده است. این شبکه نه تنها کاهش تعداد نودها را به همراه دارد، بلکه با پروتکل های روز خودروسازان مطرح جهان رقابت می نماید.

البته باید در نظر داشته باشیم که ایرادات برقی خودروهای ایرانی، یکی از عمده دلایل نارضایتی مردم از خودروهای داخلی است. این ایرادات در محصولات نو مانند دنا پلاس اتومات یا تارا اتومات که از امکاناتی مانند کی لس، گیربکس اتوماتیک، آینه های تاشو برقی و… استفاده می نمایند، به اوج خود می رسد. باید دید شبکه برق IKBCM ایران خودرو قادر به بر طرف کردن این ایرادات هست یا خیر؟

امکانات

چهار کیسه هوا، دوربین عقب، یاری پارک عقب، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم پایش فشار و دمای تایرها، ایموبیلایزر یک پارچه با سیستم PEPS، کی لس، چراغ ها و برف پاک کن اتوماتیک و آینه الکتروکرومیک از امکانات ایمنی دنا جوانان اتوماتیک هستند. ترمزهای تمام دیسکی ABS، سامانه یاریی ترمز و یاری حرکت در سربالایی نیز تکمیل نماینده امکانات ایمنی خودرو هستند.

سیستم چندرسانه ای با قابلیت نمایش محتوای گوشی (میرورلینک)، سانروف برقی، چراغ خوشامدگویی، چراغ نقشه خوانی و چراغ بدرقه از امکانات رفاهی این خودرو هستند.

زمان عرضه دنا جوانان اتوماتیک

به گزارش رسانه ایران خودرو - ایکو پرس، دنا جوانان اتوماتیک با امکانات نو و متنوع منطبق بر استانداردهای 85 گانه، مرداد سال جاری فراوری انبوه و روانه بازار خواهد شد. گفتنی است که هنوز قیمت این خودرو تعیین نیست.

منبع: بیت ران
انتشار: 5 خرداد 1403 بروزرسانی: 5 خرداد 1403 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 2284

به "دنا جوانان اتوماتیک به بازار می آید ، گیربکس نسل نو و ظاهر اسپرت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنا جوانان اتوماتیک به بازار می آید ، گیربکس نسل نو و ظاهر اسپرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید