دانگ فنگ T5؛ کراس اووری در راه بازار ایران

به گزارش مرد کوچک، به تازگی شرکت خودروسازی فردا تصاویری از محصولی نو را در تابلوهای تبلیغاتی خود به نمایش گذاشته است که از عرضه یک کراس اوور نو (دانگ فنگ T5) خبر می دهد. خودروسازی فردا شرکتی تازه وارد در بازار کشورمان است که محصولاتش را برند فردا به بازار عرضه می نماید. تا به امروز 3 خودرو فردا SX6، فردا SX5 و فردا 511 را این شرکت به بازار عرضه نموده است.

دانگ فنگ T5؛ کراس اووری در راه بازار ایران

باتوجه به اینکه خودروسازی فردا مدتی پیش خودروی فردا SX5 را به بازار عرضه کرد، احتمالاً این خودرو نیز دانگ فنگ T5 خواهد بود که با نامی تازه و با برند فردا به بازار کشورمان عرضه می گردد. خانواده T5 دانگ فنگ با 3 محصول در بازارهای هدف DFL عرضه می گردد. در حال حاضر خودروسازی فردا کراس اوور میانه T5 را برای مونتاژ انتخاب کرده است که به نوعی نسخه لوکس و ارتقا یافته SX5 به شمار میرود.

دانگ فنگ T5 از نمای روبه رو

دانگ فنگ T5 با 2 چهره کلی به بازارهای صادراتی DFL عرضه می گردد که یکی از آنها نسخه موردنظر خودروسازی فردا است و نمونه دیگر چراغ هایی مشابه به رنو کولیوس (چراغ روشنایی روز C Type) دارد. در حال حاضر هر دو نسخه مشتریان خاص خود را در بازارهای خارجی دارد و امروز خودروسازی فردا به خاطر تمایز در سبک طراحی این خودرو و پرهیز از الگوی مشابه به رنو، نسخه حاضر در تصاویر را انتخاب کرده است.

بعلاوه در بحث کابین، کمپانی DFL باتوجه به سفارش شرکا و نمایندگان خود در بازارهای مختلف، طرح کنسول میانی موردنظر را بر روی دانگ فنگ T5 نصب می نماید. این دو طرح فقط در بخش کنسول میانی و چیدمان دکمه ها با هم فرق دارد و در بحث امکانات تفاوتی با هم ندارد. هنوز معین نیست که خودروسازی فردا کدام سبک تریم داخلی را برای T5 انتخاب کرده است.

باتوجه به سیاست های خودروسازی فردا درمورد محصول قبلی، بدیهی است که این خودروساز خصوصی قراردادهای مشارکت مهندسی را هم برای عرضه کراس اوور تازه DFL لحاظ کرده است و قطعاً شاهد آن خواهیم بود که این خودرویِ به نسبت لوکس با نام فردا T5 یا همان FMC T5 به بازار ایران بیاید.

دانگ فنگ T5 با چند پیشرانه و گیربکس در بازار چین عرضه می گردد، اما باتوجه به رویه مرسوم این روزهای خودروسازان چینی، احتمالاً باید منتظر عرضه این خودرو با پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر به بازار ایران باشیم. این موتور 4 سیلندر خطی که دقیقا 1468 سی سی حجم دارد، قدرتی معادل 150 اسب بخار و گشتاوری معادل 210 نیوتن متر فراوری می نماید. استاندارد آلایندگی یورو 6 و مصرف سوخت ترکیبی 7.8 لیتر در 100 کیلومتر از دیگر معینات فنی این خودرو است. همچون بسیاری از کراس اوورهای چینی، قدرت موتور تنها به دیفرانسیل جلو ارسال می گردد و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت به محور جلو را برعهده دارد.

نمای داخلی دانگ فنگ T5

حجم مخزن سوخت 45 و 55 لیتری (به ترتیب برای پیشرانه 1.6 ـ 1.5 لیتری)، حجم فضای بار 515 لیتری، سامانه سوخت رسانی انژکتوری با پاشش چند نقطه ای و استفاده از 3 مقدار رینگ 215/65R16 ،215/60R17 و 215/55R18 را باید از دیگر ویژگی های دانگ فنگ T5 دانست.

در کابین T5 از نمایشگر عمودی بسیار بزرگی استفاده شده که امروزه به نام نمایشگرهای تبلتی در خودروهای معروف است. این مسئله سبب حذف بسیاری از دکمه ها و انتقال تمامی تنظیمات به نمایشگر لمسی شده است. این آپشن در بسیاری از بازارها مانند بازار ایران بسیار پرطرف دار است تا جایی که بسیاری از مشتریان نسبت به نصب چنین نمایشگرهایی در خودروهای فراوری داخل نیز اقدام می نمایند.

همان طور که گفته شد، دانگ فنگ T5 نسخه لوکس و فیس لیفت SX5 است و در بحث کیفی نیز ارتقای قابل توجهی را نسبت به FMC SX5 دارد. برای همین بدیهی است که در بحث امکانات رفاهی و ایمنی هم در جایگاه بهتری از نسخه پایه قرار داشته باشد و به احتمال زیاد هم خودروسازی فردا برای رقابت با کراس اوورهای لوکس بازار، لیست به نسبت کاملی از امکانات رفاهی و ایمنی را برای FMC T5 در نظر می گیرد.

در بازار جهانی دانگ فنگ T5 در نسخه فول آپشن دارای امکاناتی شامل فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، رادار خطی، رادار نقطه کور، سقف پانوراما، تهویه اتوماتیک دو کاناله، دریچه تهویه ردیف دوم، گرمکن جایگاه های جلو، جلو آمپر دیجیتال با قابلیت شخصی سازی، نورپردازی کابین با قابلیت تنظیم رنگ، درِ صندوق عقب برقی، دوربین 360 درجه، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل آغاز حرکت در سربالایی، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، 6 کیسه هوای 10 نقطه ای، آینه حساس به نور، آینه های جانبی تاشو برقی، تریم داخلی چرم دو رنگ، جایگاه برقی راننده، دوربین ثبت وقایع، تابلو خوان، سنسور باد و دمای تایرها، سنسور نور، سنسور باران و … است.

نمای پشتی دانگ فنگ T5

هنوز به صورت قطعی معین نیست که خودروسازی فردا کدام یک از امکانات بالا را برای دانگ فنگ T5 انتخاب کرده است. باید منتظر باشیم که در هفته های آینده، این شرکت خودروساز خصوصی سومین کراس اوور خود را در جایگاه محصولات لوکس چینی به بازار کشور معرفی کند. پیش از این مدیران ارشد خودروسازی فردا اعلام کرده بودند که در سال 1400 یک کراس اوور دیگر را در جایگاه بالاتری از SX5 به بازار عرضه خواهند کرد.

محصولات کاملاً تازهی مانند جی ام سی S350 ریگان خودرو، بی وای دی تانگ کارمانیا، چری تیگو 8 مدیران خودرو، اس دبلیوام G05 سیف خودرو و لیفان X80 خودروسازان بم را هم باید از حریفان جدی دانگ فنگ T5 در بازار ایران بدانیم. فعلاً باید منتظر بمانیم و ببینیم که چه زمانی فرداموتورز اطلاعات دقیق تر این خودرو را منتشر می نماید تا متوجه شویم دقیقاً چه خودرویی قرار است به بازار داغ کراس اوورها وارد گردد.

***

شما می توانید تازهترین اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 2080

به "دانگ فنگ T5؛ کراس اووری در راه بازار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانگ فنگ T5؛ کراس اووری در راه بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید