خسارت 600 میلیاردی کرونا به مجموعه های خصوصی گردشگری فارس

به گزارش مرد کوچک، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، از خسارت 600 میلیارد تومانی مجموعه ها و مراکز خصوصی این سازمان طی سه ماهه اخیر اطلاع داد.

خسارت 600 میلیاردی کرونا به مجموعه های خصوصی گردشگری فارس

به گزارش از ، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی فارس، مصیب امیری گفت: تمامی اماکن جهانگردی از اسفندماه تا به امروز در تعطیلی کامل به سر می برند و تا زمان اعلام ستاد ملی کلی کرونا مبنی بر بازگشایی، تعطیل خواهند ماند.

او اضافه نمود: 500 واحد مجموعه های اقامتی خصوصی استان شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، خانه مسافر، 258 دفتر خدمات مسافرتی، مراکز آموزشی جهانگردی، راهنمایان جهانگردی، رستوران ها، سفره خانه ها و خانه های سنتی مجموعا متحمل 600 میلیارد تومان خسارت در مدت سه ماهه اسفند، فروردین و اردیبهشت تا به امروز شده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس اضافه نمود: در این راستا با توجه به زیان های وارده به این بخش که نقش مهمی در اشتغال حوزه جهانگردی دارد، دولت حمایت هایی را خواهد داشت که پیگیر تخصیص آن ها هستیم.

امیری در بخش دیگری از ظرفیت های بالای شهر شیراز در مورد جذب جهانگرد، گفت: شیراز جاذبه های بسیاری در ابعاد مختلف مذهبی، تاریخی، فرهنگی، پزشکی دارد و همین امر موجب جذب جهانگردان است. این در حالی است، ایام نوروز به ویژه از اسفند ماه تا اردیبهشت ماه همه ساله هتل های ما مملو از مسافر است و حدود 60 درصد جهانگردان ما در طول سال مربوط به این سه ماه است. در حالی که سال گذشته بروز سیل و سال جاری شیوع کرونا این فرصت را از مجموعه های جهانگردی گرفت و خسارات جبران ناپذیری را متوجه این صنف کرد.

او شرح داد: از 25 اسفند تا 15 فروردین 97 (در ایام تعطیلات نوروز) یک میلیون و 830 هزار نفر به شیراز سفر کردند، اما در سال 98 بروز سیل، این رقم را به یک میلیون و 250 هزار نفر کاهش داد، اما به طور متوسط در این ایام بیش از دو میلیون نفر جهانگرد به شیراز سفر می نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 987

به "خسارت 600 میلیاردی کرونا به مجموعه های خصوصی گردشگری فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت 600 میلیاردی کرونا به مجموعه های خصوصی گردشگری فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید