برگزاری کنسرت های کیش با رعایت پروتکل های بهداشتی، کنسرت ها عامل کرونا نیستند

به گزارش مرد کوچک، خبرنگاران/هرمزگان مدیرعامل موسسه جشنواره ها و مناسبت های کیش گفت: کنسرت های کیش با رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی انجام می شود.

برگزاری کنسرت های کیش با رعایت پروتکل های بهداشتی، کنسرت ها عامل کرونا نیستند

محسن قریب در گفت و گو با خبرنگاران پیرامون نحوه و چگونگی برگزاری کنسرت های اخیر کیش در شرایط کرونا، با اشاره به صدور مجوز برگزاری کنسرت های کیش در بهمن ماه اضافه کرد: طی کمتر از یک ماه، کنسرت ها با رعایت کامل و سختگیرانه فواصل اجتماعی، عدم تجمع در هنگام ورود، نشستن و خروج و الزام به گذاشتن ماسک برگزار شده است.

وی شرح داد: بر اساس آمار، هیچ گونه افزایش جدی بیماری کرونا در کیش نداشتیم و این مسئله نشان می دهد که با داشتن فضاهای استاندارد و رعایت پروتکل ها همراه با آموزش و راهنمایی مردم می توانیم برنامه های خوبی را اجرا کرده و اوقات فراغت گردشگران را پر کنیم تا کیش به عنوان یک قطب گردشگری، در برگزاری مجموعه فعالیت هایی که بتواند مسافرین را رضایتمند به شهرهایشان برگرداند، پیروز باشد.

مدیرعامل موسسه جشنواره ها و مناسبت های کیش اضافه کرد: شاید در شهرهای مختلف کشور به تناسب تجمع بیش از حد جمعیت، عدم استاندارد بودن سالن ها و همچنین عدم رعایت توسط برخی از مردم، واقعا نتوانند کنسرت اجرا کنند، ما اشرافی به شهرهای دیگر نداریم ولی قائل به این هستیم که در کیش با داشتن سالن های استاندارد، پرسنل مجرب، کارآزموده و دقیق و رعایت کامل پروتکل ها به هیچ وجه نگرانی برای ترویج و شیوع آلودگی ویروس کرونا وجود ندارد و می توانیم کماکان کنسرت ها را داشته باشیم.

قریب ادامه داد:کیش همیشه به عنوان یک قطب مهم گردشگری کشور، دارای فعالیت های نوآورانه و پیشرو بوده است و همین خلاقیت ها باعث شده همیشه کسانی که علاقه مند به یک فضای فرهنگی و هنری خوب هستند، کیش را به عنوان یک مقصد گردشگری مناسب انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه بخش های مختلف تفریحی، ورزشی، فرهنگی و هنری در طول سال برنامه های مختلفی را در جزیره کیش اجرا می کنند، شرح داد: همایش های مختلف، کنسرت های موسیقی، جنگ های شادی و برنامه های تفریحی در مجموعه کلوپ های دریایی از جمله این برنامه ها هستند. آتش بازی، چراغانی فضای شهر، ایجاد فضای سبز زیبا، مجموعه اقداماتی است که در راستای زیبا سازی و جذاب کردن فضای عمومی کیش انجام می شود.

قریب درباره تاثیر کرونا بر اقتصاد کیش مطرح نمود: سال 99 را کاملا در شرایط کرونا بودیم و عوامل محدود کننده ای در سر راه ما قرار گرفت، ولی سعی کردیم با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و عدم ایجاد تجمع بتوانیم برنامه های مناسبی را در حد اینکه به بحث های بهداشتی آسیب نزند برگزار کنیم. نکته ایی که براساس آمار و ارقام، باید مجددا بر روی آن تاکید کنیم این است که کیش یک جزیره پاک و یک شهر سالم است.

مدیرعامل موسسه جشنواره ها و مناسبت های کیش با بیان اینکه همیشه این شعار ما بوده و در دوره کرونا هم کاملا مشهود است که علی رغم سفرهای متعددی که به کیش انجام می شود در خیلی از مواقع کیش جزیره سفید بود، اظهار کرد: در چندین ماه از همین سال 99 بیمارستان کیش فاقد حتی یک بیمار بستری کرونایی بوده و در این روزها هم که روزانه پروازهای بسیاری از فرودگاه های مختلف کشور به کیش انجام می شود، افراد بستری در بیمارستان به تعداد انگشتان دست هم نمی رسد.

وی با اشاره به اینکه این موارد از مزایای کیش است که همه خودشان را به اینکه تمامی پروتکل ها را رعایت کنند مقید و متعهد می دانند، اضافه کرد: چون اول سلامتی خودشان مهم است. ما داریم در این شهر زندگی می کنیم، خانواده هایمان دراین شهر زندگی میکنند، پس نسبت به اینکه بخواهیم پروتکل ها را ندید بگیریم و رعایت نکنیم بی مهابا نیستیم. اول برای حفظ جان شهروندان کیش و بعد هم برای گردشگران که به کیش سفر می کنند و برای اینکه این بیماری شیوع و توسعه پیدا نکند تمامی پروتکل ها رعایت میشود. در ورودی بازارها متصدیانی هستند که از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری می کنند و همانجا غرفه هایی هست که محلول ضدعفونی کننده و ماسک را در اختیار افرادی فاقد این تجهیزات قرار می دهد.

قریب بیان نمود: مسافرین در هنگام ورود به فرودگاه کیش توسط پرسنل هلال احمر تب سنجی وکنترل می شوند. در هتل ها دائما ضدعفونی انجام می شود و بعد از تخلیه اتاق توسط هر خانواده، اتاق کاملا ضدعفونی می شود. در تالارها و فضاهای عمومی نیز روزانه به صورت کامل ضدعفونی انجام میشود تا برای کسانی که به دیدن کنسرت ها و جنگ ها می آیند فضا کاملا سالم باشد. لذا با رعایت تمام این جوانب توانستیم برنامه های نسبتا مناسبی را هم در ایام کرونا برگزار کنیم تا مسافرینی که در ایام فراغتشان به کیش تشریف می آورند از امکانات تفریحی کیش بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: بخش گردشگری کشور در دوران کرونا دچار خسارت های سنگینی شد. جزیره کیش هم در چند ماه اول تعطیل صد در صدی بود، ولی از خرداد ماه که فعالیت ها گردشگری کیش با رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز شد شرایط خوب و مناسبی داشته و امیدوار هستیم که کماکان بتوانیم کیش را آماده پذیرایی از هم میهنان عزیزمان نگه داریم.

این مقام مسئول اضافه کرد: اگر کیش بتواند رسالت اصلی خودش را در رضایت مندی مسافرین بدست بیاورد، باعث آن میشود که بسیاری از سرمایه گذاری ها در داخل کشور و در داخل جزیره کیش انجام شود و اگر اینجا تاسیسات گردشگری و اقامتی و تفریحی بیشتری ساخته شود از خروج ارز کشور و خیلی از آن تبعات ضد فرهنگی که می تواند در کشورهای دیگر برای ایرانی ها بوجود بیاید جلوگیری می شود.

وی ادامه داد: افراد اینجا در کشور خودمان با آرامش در کنار خانواده های خودشان از فضای خوب استفاده می کنند و بهره مند می شوند و باعث رونق و آبادانی جزیره ایرانی در دل خلیج فارس خواهد شد. یکی از اهداف نظام جمهوری اسلامی همیشه این بوده که جزایر ما جزایر آبادی باشند و این مسئله هم به لحاظ دفاعی و هم به لحاظ فرهنگی مهم است.

قریب با اشاره به اینکه ما کسانی که در کیش زندگی می کنیم پرچم دار عمران، آبادانی و دفاع از جزیره کیش هستیم، خاطرنشان کرد: کیش مثل یک ناو بزرگ در وسط خلیج فارس آماده است که بتواند رسالت فرهنگی، اجتماعی و مالی خودش را برای کشور انجام بدهد. اعتقادمان بر این است که هر چقدر کیش رشد کند به نفع اقتصاد کشور است و می تواند یک الگوی پیروز مالی برای کشور ترسیم کرده و از خروج بی رویه ارز به کشورهای هم جوار جلوگیری کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در همین مدت کوتاه یک ساله که پروازهای خارجی عملا بسته شد و هزینه های سفر برای خارج از کشور هم به شدت افزایش پیدا کرد شاهد آن هستیم که در کیش بسیاری از تاسیسات گردشگری در حال تکمیل شدن و در شرف افتتاح هستند، اظهار کرد: امسال سه هتل 5 ستاره در کیش افتتاح خواهند شد. این یک پیروزیت است. هتل هایی که خیلی تمایل نداشتند کارشان را تکمیل کنند، چون حس می کردند مسافر ندارند ولی این شور و شعف و این استقبال مردم از سفر به کیش باعث شده که تمام پروژه های نیمه تمام انگیزه پیدا کرده تا پروژه هایشان را تکمیل کنند.

وی ادامه داد: بسیاری از پروژهای انبوه سازی و مسکونی کیش در طی سال های گذشته عملا تعطیل شده بودند و جرایم سنگینی به عهده سازندگانش افتاده بود، ولی در طی همین یک ساله که شرایط کرونایی و به ظاهر بازدارنده است، تمام این پروژه ها تاکید می کنم تمام این پروژه ها فعال شده اند. می خواهم بگویم که ما در شرایط کرونا با رعایت فواصل اجتماعی دارای یک رونق خوب در بخش های مالی، فرهنگی، اجتماعی و هنری کیش هستیم. امیدواریم سال 1400 که به استقبال قرن جدید می رویم و یک قرن جدیدی را تجربه میکنیم بتواند سال شکوفایی و نوآوری بیشتر برای کیش باشد و تمامی پروژه ها به جهت بهره برداری بیافتند و استقبال مردم و مسافرین از جزیره کیش بیشتر و بیشتر باشد.

مدیرعامل موسسه جشنواره ها و مناسبت های کیش درباره چرایی گستردگی برگزاری کنسرت ها در کیش اضافه کرد: در مقوله هنر، موسیقی همیشه سرآمد بوده و با بیشترین استقبال روبرو است. می گویند آنجا که سخن در می ماند موسیقی آغاز می شود. موسیقی زبان دل است و زبانی که همه می فهمند، به همین دلیل هم مشتاقان بسیار زیادی دارد. کیش هم همیشه با موسیقی زنده شناخته شده و مردم بر همین اساس به کیش سفر می کردند. هنرمندان بسیار خوبی از کیش متولد شده و به جامعه هنری کشور معرفی شدند. بسیاری از خوانندگان و نوازندگان طلوع اولیه شان از کیش بود و الان در جایگاه های خوبی در حال فعالیت هستند. این استعداد یابی که در کیش انجام شد در سایه پیروزیت هایی بود که در عرصه هنر و موسیقی در کیش اتفاق افتاده و ما اعتقادمان بر این هست که موسیقی زنده و موسیقی مجاز که در مجموعه های مختلف کیش چه در بخش سنتی چه در بخش پاپ در حال اجرا است می تواند برای کسانیکه کیش را میخواهند به عنوان یک مقصد گردشگری انتخاب بکنند بسیار محرک و مشوق باشد.

وی مطرح نمود: اتفاقی که در سال های گذشته در کیش وجود داشت این بود که کنسرت ها فقط آخر هفته ها و در ایام تعطیل مشتری و خواهان داشت ولی در این ایام کرونایی استقبال به گونه ایی بود که تمام روزهای هفته مورد استقبال مردم قرار گرفته، شنبه و جمعه هیچ فرقی ندارد و با رعایت تمام فاصله گذاری های اجتماعی که همکاران و دوستان در تمام مجموعه های کیش و از جمله در تالار شهر به صورت کامل و با دقت فراوان از نقطه ورود مسافر تا انتهای مراسم انجام می دهند کنسرت ها توانسته اند که 20 روز ادامه پیدا کنند و اگر قرار بود آلودگی و مسئله ای باشد اول باید همکاران ما دچار این آلودگی می شدند چون هر شب در این سالن ها هستند ولی خداراشکر همه سالم و فعال هستند، پس نشان دهنده این هست که هیچ کدام از این ها عامل بیماری نیست و اگر شما شئونات کار و پروتکل ها را رعایت کنید، برنامه می تواند ادامه داشته باشد. ما در کیش باید از خوبی ها و ظرفیت هایی که داریم بتوانیم به خوبی دفاع کنیم و مقامات ذیربط را نسبت به رویکردی که در کیش وجود دارد توجیح کنیم.

قریب درباره برنامه های پیش بینی شده جهت توروز 1400 خاطرنشان کرد: برای ایام نوروز طبق روال سال های گذشته برنامه های خاصی در نظر گرفته ایم و با توجه به اینکه به استقبال قرن جدید می رویم و سال 1400 را آغاز خواهیم کرد، حتما با یک هیجان خاصی روبرو هستیم. در حال وارد شدن به یک قرن جدید هستیم و قرن بعدی را هیچ کدام از ماه ها نخواهیم. این شانسی است که به ما رسیده و می توانیم آغاز قرن 1400 را تجربه کنیم. به طبع باید برنامه ها جذاب و مهیجی برای مردم داشته باشیم. تدوین برنامه ها و بودجه بندی اجرا شده و به سازمان منطقه آزاد کیش برای تامین بودجه ارائه شد. همچنین با چندین اسپانسر بزرگ تجاری در داخل کشور مذاکراتی را انجام دادیم که آنها هم بتوانند حمایت مالی از این رویداد بزرگ قرن داشته باشند. اگر مجموع این اتفاقات به خوبی انجام شود و نگرانی بابت آغاز موج چهارم کرونا اتفاق نیفتد، امیدوار هستیم که برنامه های خوبی را در ایام نوروز بتوانیم در سطح جزیره کیش اجرا کنیم و مردم عزیز کشورمان شور و نشاط و خاطرات خوبی را از کیش با خودشان به ارمغان ببرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1534

به "برگزاری کنسرت های کیش با رعایت پروتکل های بهداشتی، کنسرت ها عامل کرونا نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری کنسرت های کیش با رعایت پروتکل های بهداشتی، کنسرت ها عامل کرونا نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید