خرم آباد، مبادلات مالی ایران و عمان افزایش یابد

به گزارش مرد کوچک، مدیرکل دفتر سلطنت عمان برای همکاری مالی با ایران گفت: مبادلات مالی بین دو کشور ایران و عمان افزایش یابد.

خرم آباد، مبادلات مالی ایران و عمان افزایش یابد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از خرم آباد، عماد شکیلی صبح امروز در نشست توسعه همکاری های مالی عمان و لرستان که در سالن جلسات اتاق خرم آباد برگزار گردید گفت: هنگامی که به روابط فعلی ایران و عمان نگاه شود، از حجم کم مبادلات متأسف می شویم چراکه می توان بیشتر از این مقدار مبادلات بین این دو کشور صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه تاریخچه روابط مالی ایران و عمان به دو هزار سال پیش برمی شود اضافه کرد: آنالیز های اجرا شده، لرستان ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری درزمینهٔ توریسم، کشاورزی و... دارد.

مدیرکل دفتر سلطنت عمان برای همکاری مالی با ایران اعلام کرد: دفتر توسعه مالی عمان به دولت عمان وابسته بوده و هدف آن توسعه مالی با سایر کشورها است.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی در عمان سرمایه گذاری کند مانند یک شهروند در این کشور است و می تواند تابعیت بگیرد اعلام کرد: عمان با شرق آفریقا روابط خوبی دارد و ایران نیز می تواند به وسیله عمان با این کشورها ارتباط بگیرد.

شکیلی با تأکید بر اینکه بر اساس ماده 11 حقوق تجارت عمان، اقتصاد ملی بر اساس عدالت و اقتصاد آزاد است توضیح داد: عمان ازنظر جغرافیا صندلی استراتژیک دارد و می تواند با ایران و آفریقا روابط بهتری داشته باشد.

مدیرکل دفتر سلطنت عمان گفت: از ابتدا که وارد لرستان شدم زیبایی ها و ظرفیت های مالی آن مورد توجه نهاده شد که امیدواریم روابط بهتر و مبادلات بیشتری بین لرستان و عمان صورت گیرد.

صادرات ایران به عمان 270 درصد افزایش یافت

همچنین دبیر کل اتاق مشترک ایران و عمان صبح امروز در نشست مشترک توسعه همکاری مالی ایران و عمان که در اتاق بازرگانی لرستان برگزار گردید گفت: کشور عمان رتبه 48 کسب وکار را در جهان دارد و ازنظر امنیت سرمایه گذاری نیز دارای رتبه سوم است.

آرزو جمالی اضافه کرد: مقدار صادرات ایران به عمان نسبت به سال 92 بیش از 270 درصد افزایش داشته است و محصولاتی مانند چدن، روغن های سبک، گندم و مس به این کشور صادرشده است.

دبیر کل اتاق مشترک ایران و عمان با اشاره به اینکه کالاهایی که به مناطق آزاد عمان صادر شوند عوارض پرداخت نمی نمایند اعلام کرد: عوارض ورود کالا به کشور عمان به استثنای کالاهای استراتژیک، پنج درصد بوده و این در حالی است که اگر شرکتی در مناطق آزاد ثبت شود، مشمول عوارض گمرکی نمی شود.

جمالی اعلام کرد: روابط سیاسی عمان با سایر کشورها، برخورداری از روابط بانک و کارگزاری قوی، اخذ اقامت به تبع ثبت شرکت و اجازه صد درصد مالکیت در مناطق آزاد عمان از جمله مزایای حضور در کشور سلطنتی عمان است.

م

منبع: تسنیم
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 494

به "خرم آباد، مبادلات مالی ایران و عمان افزایش یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرم آباد، مبادلات مالی ایران و عمان افزایش یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید