خبرنگاران با کادر فنی تیم ملی فوتسال بیشتر آشنا شوید

به گزارش مرد کوچک، تهران- خبرنگاران- کادر فنی تیم ملی فوتسال با اضافه شدن خسوس کاندلاس و محمدرضا حیدریان شکل کامل تری به خود گرفته است. حضور آنها به درخواست مستقیم سیدمحمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی بود.

خبرنگاران با کادر فنی تیم ملی فوتسال بیشتر آشنا شوید

با توجه به حضور خسوس اسپانیایی که سابقه سرمربیگری تیم ملی فوتسال را دارد و همچنین حیدریان که یکی از تکنیکی ترین بازیکنان فوتسال بود، نگاه اجمالی به یکایک اعضای کادرفنی تیم ملی خالی از لطف نیست.

سیدمحمد ناظم الشریعه

ناظم الشریعه پس از این که در دومین دوره مسابقات فوتسال کشوری نخستین تجربه مربی گری را پشت سر گذاشت در سال 1382 به عنوان مربی تیم ملی فوتسال امید ایران انتخاب شد و تا سال 1385 راهنمایی این تیم را برعهده داشت.

وی همچنین راهنمایی تیم های مختلفی از جمله جوانان صدرای شیراز و گیتی پسند نیز عهده دار بود و به همراه تیم حفاری اهواز در سال های 1391 و 1392 به ترتیب عناوین سوم و چهارم لیگ برتر فوتسال ایران را کسب کرد و در هر 2 سال به عنوان سرمربی فنی ترین تیم معرفی گردید. پس از چند سال حضور پیروز در تیم حفاری اهواز، وی در سال 1393 به عنوان سرمربی تیم فوتسال امید ایران و دستیار خسوس کاندلاس در تیم ملی فوتسال ایران، انتخاب و در شهریور ماه سال 1394 به عنوان جانشین این سرمربی اسپانیایی، معرفی گردید.

این مربی شیرازی در سال 1394 به همراه تیم ملی قهرمان مسابقات فوتسال جام ملت های آسیا 2016 در ازبکستان و نامزد کسب عنوان بهترین سرمربی دنیا در سال 2016 شد. شکست ازبکستان میزبان در حالی رقم خورد که ایران آخرین قهرمانی اش در سال 2010 رخ داده بود و بعد از 6 سال ناکامی در آسیا، این قهرمانی در سال 2016 بر ارزش های این پیروزی اضافه کرد.

او 10 مهرماه 1395 مصادف با یکم اکتبر 2016 پیروز به کسب مدال برنز و سوم جام دنیای فوتسال 2016 کلمبیا شد، اتفاق بی نظیری که با شکست غرورانگیز تیم ملی برابر برزیل همراه بود.

ناظم الشریعه قهرمانی به همراه تیم ملی فوتسال در سال 1396 در جام ملت های سال 2018 آسیا در چین تایپه را نیز به دست آورده است.

خسوس کاندلاس

کاندلاس سرمربی فوتسال اهل اسپانیا است که از سال 2013 و پس از علی صانعی، راهنمایی تیم ملی فوتسال ایران بر عهده گرفت. وی یک مقام دومی جام ملت های آسیا (2014)، دو مقام سومی جام دنیای کوچک (2013 و 2014) و همچنین یک قهرمانی در بازی های آسیایی داخل سالن را با تیم ملی فوتسال ایران به دست آورده است.

او راهنمایی تیم هایی چون مرسنز تورخون، الگون، مخورادا، کاخا سگوویا و اینتر مویستار اسپانیا را بر عهده داشته است.

لقب پروفسور فوتسال متعلق به این مربی اسپانیایی است. وی هم اکنون به عنوان مدیرفنی تیم ملی فوتسال انتخاب شده است.

محمدرضا حیدریان

حیدریان یکی از چهره های محبوب فوتسال به شمار می آید. او از سال 1999 تا 2008 در تیم ملی بازی نموده و سال ها کاپیتان این تیم بوده است. بسیاری از اهالی فوتسال او را بهترین بازیکن تاریخ فوتسال می دانند.

وی سابقه مربیگری در تیم های فوتسال استقلال، پرسپولیس، راه ساری، تیم فوتسال زیر 23 سال ایران، برنا خوزستان و یاسین پیشرو را در کارنامه خود دارد.

اوبه عنوان دستیار سرمربی تیم ملی فوتسال به کادر فنی این تیم اضافه شده است.

محمد هاشم زاده

هاشم زاده کاپیتان اسبق تیم ملی فوتسال است که از سال 2013 تا کنون به عنوان دستیار در تیم ملی مشغول است.

وی در تیم های فوتسال صدرای شیراز، استقلال، علم و ادب مشهد، تام ایران خودرو و فولاد ماهان سابقه بازی دارد. هاشم زاده یکی از مهم ترین بازیکنان تیم فوتسال استقلال به شمار می آمد.

میشل پتروس

پتروس که به عنوان مربی دروازه بانان تیم ملی مشغول است، از سال 80 سابقه حضور در تیم های فوتسال پوریای ولی شهرری، پاس، دانشگاه آزاد، ساوه شن، پرسپولیس، شهر آفتاب، استیل آذین و تاسیسات دریایی را دارد.

وی سطح مربیگری 1، 2 و 3 آسیا را پشت سر گذاشته و در حال حاضر مدرس رسمی AFC است و تا کنون 12 کلاس تدریس در آسیا را برگزار نموده است.

او سه سال مربی دروازه بان های تیم فوتسال دانشگاه آزاد بوده و از سال 97 نیز در تیم ملی مشغول است.

جلیل دوران

دوران مربی بدنساز تیم ملی فوتسال است. او همواره به عنوان یکی از دستیاران غلام حسین پیروانی فعالیت می کرد.

وی سابقه مربیگری در تیم فوتسال صدرا شیراز و حفاری را در کارنامه خود دارد. دوران از سال 2015 به همراه ناظم الشریعه وارد کادرفنی تیم ملی شده است.

تیم ملی فوتسال با این کادرفنی آماده مسابقات جام ملت های آسیا و جام دنیای می گردد. جام ملت های آسیا قرار است مرداد ماه در ترکمنستان برگزار گردد. البته خبرها از این حکی است که این مسابقات به دلیل همه گیری ویروس کرونا در دنیا به طور قطع به تعویق می افتد.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1080

به "خبرنگاران با کادر فنی تیم ملی فوتسال بیشتر آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران با کادر فنی تیم ملی فوتسال بیشتر آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید