خبرنگاران استادِ ستاره چلسی و پرورش دهنده قهرمانان دنیا در تیم ملی ایران

به گزارش مرد کوچک، تهران- خبرنگاران- در اردوی اخیر تیم ملی فوتبال ایران، از دو دستیار جدید دراگان اسکوچیچ رونمایی شد.

خبرنگاران استادِ ستاره چلسی و پرورش دهنده قهرمانان دنیا در تیم ملی ایران

به گزارش خبرنگاران، در جریان اردوی اخیر تیم ملی فوتبال ایران در تهران که به بازی محبت آمیز مقابل سوریه منجر شد، دراگان اسکوچیچ از دو دستیار جدید خود رونمایی کرد تا کادرِ فنی تیم ملی بعد از رفتن تونی اوسنیک(یکی از دستیاران اسکوچیچ) پیش از شروع مجدد مرحله دوم انتخابی جام دنیای 2022 و جام ملت های 2023 تکمیل گردد.

ماریو توت، قرار است جای اوسنیک را برای اسکوچیچ پر کند. یک مربی کروات و 48 ساله که خیلی زود دوران بازیگری اش در سن 26 سالگی به سرانجام رسید تا مدافع چپ سابق به دنیای مربیگری وارد گردد. توت خیلی زود به عضویت آموزشگاه مربیان کرواسی، زیر نظر فدراسیون فوتبال این کشور درآمد و چندین سال بعد مدرک معتبر پرو لایسنس را اخذ نمود.

ایران، ششمین کشوری است که ماریو در آن مربیگری می نماید. او که در دوران بازیگری فقط برای دو تیم اینترزاپریشیچ کرواسی و سلیه اسلوونی توپ زده بود در کسوت یک مربی بارها تیم و کشور عوض کرد. او بعد از کرواسی، بوسنی و هرزگوین، چین، مالزی و عربستان راهی ایران شده تا اولین چالش ملی در بخش مردان را تجربه کند.

توت در تیم های بروتنیوی بوسنی، ریه کا و دیناموزاگرب کرواسی و الاتحاد عربستان به عنوان دستیار کار نموده و در تیم های بروتنیو بوسنی، تیم ملی زنان کرواسی، دیناموزاگرب، ایسترا و لوکوموتیو زاگرب کرواسی، ژیجیانگ ای تنگ و چانگچوان یاتای چین سرمربیگری نموده است. تبدیل شدن به جوان ترین سرمربی لیگ بوسنی در سال 2003، همکاری با وحید هلیل هودزیچ و اسلاون بیلیچ جزو مهمترین نکته های مربیگری توت بوده اما بدون شک قهرمانی با دیناموزاگرب در لیگ و جام حذفی فصل 2011-2012 و در حالی که جانشین موقت هلیل هودزیچ شده بود مهمترین دستاورد دستیار جدید اسکوچیچ است. در آن تیم بازیکنان شناخته شده ای چون متئو کواچیچ، شیمه ورسالیکو و میلان بادلی عضویت داشتند و لئونارد مساریچ، بازیکن اسبق فولاد هم عضوی از آن بود.

اما نفر دوم. خوان کارلوس گومز پرلادو، مربی بدنسازی که بعد از حدود 16 سال از فدراسیون فوتبال اسپانیا جدا شد و به قول خودش چمدانش را بست. این مربی بدنساز 63 ساله سال های در رده های مختلف تیم ملی اسپانیا حضور داشته و تیمی که قهرمان دنیا و اروپا شد، خیلی از بازیکنانش مدتی را زیر نظر این مربی گذرانده و از لحاظ بدنی پرورش پیدا کردند. در مجموع 8 قهرمانی و مدال طلا در تیم های مختلف در مسابقات اروپایی و تحت نظر یوفا، 4 مقام دومی و 2 رتبه سومی را کسب نموده و در مسابقات زیر نظر فیفا نیز 3 مدال نقره و یک مدال برنز را به دست آورده است.

او که دارای مدرک مربیگری حرفه ای از یوفا است، فارغ التحصیل رشته معماری از دانشگاه پلی تکنیک مادرید است و مدتی را در دانشگاه لاس پالماس به تدریس مشغول بود. حالا بعد از حدود دو سال بار دیگر یک چالش جدی برای این مربی باتجربه در پیش است. گومز سابقه کار با لوپتگی سرمربی سابق تیم ملی اسپانیا و رئال مادرید و سرمربی فعلی سویا را نیز در کارنامه دارد.

حال باید دید این دو نفر در کنار وحید هاشمیان و ملادن زگانیار، به عنوان اصلی ترین دستیاران اسکوچیچ چه نتیجه ای را در جهت جام دنیای 2022 قطر به دست می آورند.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1535

به "خبرنگاران استادِ ستاره چلسی و پرورش دهنده قهرمانان دنیا در تیم ملی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استادِ ستاره چلسی و پرورش دهنده قهرمانان دنیا در تیم ملی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید