جهش قیمتی اوراق تسهیلات مسکن، هزینه گرفتن وام مسکن چقدر است؟

به گزارش مرد کوچک، به گزارش خبرنگاران، سقف دربافت تسهیلات اوراق مسکن برای زوجین تهرانی 480 میلیون تومان معین شده است. از این مبلغ 80 میلیون تومان آن به صورت وام جعاله و تعمیرات مسکن است.

جهش قیمتی اوراق تسهیلات مسکن، هزینه گرفتن وام مسکن چقدر است؟

اما همان طور که یکی از متصدیان بانک مسکن به خبرنگاران گفت 80 میلیون وام جعاله فقط در صورتی که زوجین در بانک رتبه اعتباری b یا بالاتر داشته باشند با ارائه ضامن رسمی کسر از حقوق می توانند وام 80 میلیونی تعمیرات مسکن را علاوه بر 400 میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن دریافت کنند.

در حال حاضر قیمت هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن به 103 هزار تومان رسیده است. این رقم در یک ماه گذشته بیشترین جهش قیمتی را داشته است. قیمت این اوراق در کمتر از ده روز 17 هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

در واقع هر یک از زوجین برای دریافت تسهبلات خرید مسکن باید 960 برگ اوراق را خریداری کند که با قیمت فعلی اوراق مجموعا باید 98 میلیون و 800 هزار تومان بپردازند، یعنی هر متقاضی به ازای هر یک میلیون تومان تسهبلات 206 هزار تومان باید اوراق بخرید تا وام را دریافت کنند.

متصدی بانک مسکن به خبرنگاران گفت: اگر عجله ای برای خرید مسکن ندارید بهتر است صبر کنید. چون در اول هر ماه این اوراق به بازار عرضه می شود و مقداری قیمت فعلی آن تعدیل می شود.

اما اگر این اوراق با حجم بالا به بازار عرضه شوند چه اتفاقی برای بازار سرمایه و سهامداران خواهد افتاد؟

فروش اوراق در چند ماه گذشته اصلی ترین عامل افت شاخص کل بورس و ریزش سهام های ارزنده بازار بوده است. بسیاری از سهامداران علی رغم جو مناسب بازار اما زیان های گسترده ای را داشته اند که کارشناسان بازار سرمایه معتقدند دولت برای جبران کسری بودجه خود شروع به فروش اوراق کرده و از جذابیت بازار سهام کاسته است.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 1 بهمن 1400 بروزرسانی: 1 بهمن 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1907

به "جهش قیمتی اوراق تسهیلات مسکن، هزینه گرفتن وام مسکن چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهش قیمتی اوراق تسهیلات مسکن، هزینه گرفتن وام مسکن چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید