جذب بیش از 4 هزار پرستار خارج از بروکراسی اداری

به گزارش مرد کوچک، مسئول آموزش پرستاری وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور 4456 پرستار خارج از بروکراسی اداری جذب شده است.

جذب بیش از 4 هزار پرستار خارج از بروکراسی اداری

سعید لک مسئول آموزش پرستاری وزارت بهداشت و مدیر پرستاری مراکز مراقبتی در سطح ملی مدیریت کرونا در گفت وگو با خبرنگار ،اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 65 درصد پرستاران در حال ارائه خدمت به بیماران کرونایی در سراسر کشور هستند.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر 405 مرکز مشاوره مراقبت در منزل به صورت شبانه روزی ویژه بیماران کرونایی فعال است، ادامه داد: بیش از 3هزار پرستار علاوه بر نیروهای موجود به صورت داوطلب در مراکز درمانی و بیمارستان های مختص بیماران کرونایی خدمات مراقبتی در حال ارائه خدمت هستند.

لک اعلام کرد: در حال حاضر تعداد 4456 پرستار خارج از بروکراسی اداری جذب شده و امیدواریم باهمکاری مجلس شورای اسلامی و تامین اعتبار لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه مجوز استخدام نیروی پرستار برای ارائه خدمات مطلوب تر به مردم فراهم گردد.

مسئول آموزش پرستاری وزارت بهداشت اضافه نمود: در راه خدمت به مردم همکاران عزیز ما با فداکاری و از خودگذشتگی و کوشش شبانه روزی کوشش می نمایند. همچنین بیش از 63 نفر از همکاران ایثارگر پرستار، پزشک و کادر درمانی در راه خدمت به بیماران کرونایی جان خود از دست دادند.

کاهش مراجعه بیماران قلبی و مادران باردار به پزشک

لک تاکید نمود: در حال حاضر یکی از موضوعات مهم ایجاد مراکز مراقبت پرستاری پس از ترخیص بیماران مبتلا به کرونا است که برای این منظور تخت های نقاهتگاهی در بیش از 300 نقطه کشور راه اندازی شده است.

مسئول آموزش پرستاری وزارت بهداشت اعلام کرد: تا به امروز 2 هزار نفر از بیماران از مراکز مراقبتی ترخیص و خدمات مراقبتی را دریافت نموده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 982

به "جذب بیش از 4 هزار پرستار خارج از بروکراسی اداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذب بیش از 4 هزار پرستار خارج از بروکراسی اداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید