صندلی شهریار در شعر معاصر بی بدیل است

به گزارش مرد کوچک، مدیر کل دفتر فرهنگی واجتماعی استانداری آذربایجان غربی گفت: جامعه به رشد شهریارهای جدید در عرصه شعر و شاعری نیازمند است.

صندلی شهریار در شعر معاصر بی بدیل است

به گزارش خبرنگاران منطقه آذربایجان غربی سید هادی طباطبایی در مراسم بزرگداشت شهریار و روز ملی شعر و ادب فارسی که در سالن جلسات مجتمع فرهنگی هنری ارومیه برگزار گردید اضافه کرد: جامعه آذربایجان به وجود شهریار و شهریارهای جدیدی در عرصه شعر و شاعری نیازمند است تا همانند شهریار آثار ماندگار را به جامعه ودنیا عرضه نمایند.

مدیر کل دفتر فرهنگی واجتماعی استانداری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه شهریار در چندین برهه حساس تاریخی زندگی نموده است توضیح داد: دیوان اشعار شهریار یک منبع مهم تاریخی بوده که بدون سفارش شخصی خاص و از دل مردم سروده شده است.

وی ابعاد شعر شهریار از منظومه های ترکی تا اشعار روان او را بی بدیل دانست و خاطر نشان کرد: صندلی شهریار این شاعر معاصر در شعر ترکی و فارسی بی بدیل و بدون جایگزین ارزیابی می گردد.

مدیر کل دفتر فرهنگی واجتماعی استانداری آذربایجان غربی یاد آور شد: شهریار به عنوان یکی از ستارگان آسمان شعر و ادب نه تنها در شعر ترکی و فارسی بلکه باترجمه هایی که از اشعار ایشان شده یکی از بزرگان شعر و ادب معاصر دنیا و مخصوصا ملل مشرق زمین است.

طباطبایی اظهار کرد: مسئولان فرهنگی استان برای رشد فرهنگی و آشنایی نسل جوان با ادبیات ترکی و فارسی باید برنامه های جهت آشنایی با اشعار شهریار و درک مفاهیم آنها به صورت مدون برگزار نمایند.

به گزارش خبرنگاران؛ دراین مراسم از 7شاعر برتر استان تقدیر شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 397

به "صندلی شهریار در شعر معاصر بی بدیل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندلی شهریار در شعر معاصر بی بدیل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید