فراوری آنتی بیوتیک قانونی از یک ماده غیرقانونی!

به گزارش مرد کوچک، پژوهشگران کانادایی در آنالیز جدید خود دریافتند که ماری جوآنا می تواند مانند آنتی بیوتیک، ویژگی درمانی داشته باشد.

فراوری آنتی بیوتیک قانونی از یک ماده غیرقانونی!

به گزارش خبرنگاران و به نقل از آی ای، ماری جوآنا که از گیاه شاهدانه به دست می آید، به تدریج در قسمت هایی از دنیا به صورت قانونی مورد آزمایش های خاصی قرار می گیرد و پژوهشگران به این فرصت دست یافته اند تا ظرفیت این گیاه را در حوزه پزشکی نشان دهند.

گروهی از پژوهشگران دانشگاه مک مستر(McMaster University) کانادا در آنالیز جدید خود نشان داده اند که ماری جوآنا می تواند قابلیت های آنتی بیوتیک را داشته باشد و هنگامی که به موش ها تزریق می گردد، در برابر باکتری موسوم به مرسا(MSRA) مقاومت کند.

شاهدانه در نقش آنتی بیوتیک

در این آنالیز، پژوهشگران چندین رشته به همکاری با یکدیگر پرداختند و دریافتند که یکی از ترکیبات شیمیایی موجود در ماری جوآنا موسوم به cannabigerol، هم خاصیت ضد باکتریایی دارد و هم در برابر باکتری مرسا مقاوم است.

این گروه پژوهشی در دو سال گذشته، به آنالیز ظرفیت ماری جوآنا پرداختند. آنها، این یافته ها را با آزمایش موش هایی به دست آوردند که به مرسا مبتلا بودند و طی آنالیز cannabigerol را به عنوان دارو دریافت کردند.

اریک بروان(Eric Brown)، استاد زیست شیمی و زیست پزشکی دانشگاه مک مستر و نویسنده ارشد این پژوهش گفت: ما در این پروژه، 18 نوع ماده شیمیایی موجود در ماری جوآنا را آنالیز کردیم و دریافتیم که همه آنها فعالیتی مشابه آنتی بیوتیک دارند.

وی اضافه نمود: ماده ای که ما در این پژوهش روی آن تمرکز کردیم، cannabigerol است که اثر روانگردان ندارد و فعالیت آن، امیدوارکننده تر از مواد دیگر است. ما این ماده شیمیایی را به صورت انبوه فراوری کردیم تا مقدار کافی از آن را برای پژوهش داشته باشیم. ما در این پژوهش دریافتیم که cannabigerol، اثر شگفت انگیزی در برابر باکتری مرسا دارد. یافته های این پژوهش نشان می دهند که ماری جوآنا می تواند مانند آنتی بیوتیک، قابلیت درمان داشته باشد.

این پژوهش، در مجله American Chemical Society Infectious Diseases به چاپ رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 881

به "فراوری آنتی بیوتیک قانونی از یک ماده غیرقانونی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری آنتی بیوتیک قانونی از یک ماده غیرقانونی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید