توضیحات آموزش و پرورش درباره کمبود معلم مدارس

به گزارش مرد کوچک، مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران گفت: نیروی انسانی یکی از مشکلاتی است که آموزش و پرورش با آن روبرو است.

توضیحات آموزش و پرورش درباره کمبود معلم مدارس

محمدصیدلو، مدیرکل آموزش وپرورش شهرستان های استان تهران در گفت وگو با خبرنگار درباره کمبود معلم در مدارس با وجود گذشت دو هفته از آغاز سال تحصیلی، اظهار کرد: با وجود بیش از صدهزار مدرسه موجود در کشور و نبود تناسب بین ورود و خروج معلمان به وزارت آموزش و پرورش، کمبود معلم امری طبیعی است.

او اضافه نمود: معاونان مدرسه براساس قانون باید 6 ساعت آن هم در پایه های چهارم، پنجم و ششم ابتدایی تدریس نمایند، اما مدیران مدارس به دلیل گرفتاری در مدرسه معاف شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران اضافه نمود: در سه پایه اول ابتدایی به دلیل علایق عاطفی که بین دانش آموزان و معلم ایجاد می گردد یک معلم تا خاتمه سال تحصیلی کار تعلیم و تربیت را انجام می دهد.

صیدلو گفت: در پایه چهارم، پنجم و ششم باید معاون مدرسه یک روز در هفته را آن هم در درس هایی که توانایی دارد تدریس کند.

او با بیان اینکه هیچ مسئله ای نیست که معاون مدرسه تدریس کند، اضافه نمود: برخی از اولیا فکر می نمایند که به دلیل نبود معلم در مدرسه معاون تدریس می نماید، درحالی که این قانون است و در دوره دوم ابتدایی این اتفاق عجیب نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش درباره نبود معلم در هفته های ابتدایی مهر، اعلام کرد: علاوه بر یکی دو سال اخیر که با کمبود نیرو روبرو هستیم در سال های گذشته هم این رخ داده بود که در هفته های ابتدایی آغاز سال تحصیلی، به دلیل جابجایی نیرو ها، معلم سر کلاس حاضر نباشد.

سونامی که دیر یا زود گریبان گیر آموزش و پرورش خواهد شد

صیدلو گفت: مجوزی از وزارت آموزش و پرورش دریافت کردیم که 1500 نفر از سوادآموزان در استان های دیگر مدارکشان را برای تدریس به استان تهران ارسال نمایند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران درباره بازنشستگی معلمان در اواسط سال تحصیلی، توضیح داد: گاهی برخی معلم ها ابتدا یا اواسط سال تحصیلی بازنشسته می شوند.

او ادامه داد: تا عید نزدیک 500 نفر از همکاران بازنشسته می شوند و در زمان های مختلف این اتفاق می افتند و ما نمی توانیم کاری در این زمینه انجام دهیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 462

به "توضیحات آموزش و پرورش درباره کمبود معلم مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات آموزش و پرورش درباره کمبود معلم مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید