توافق آمریکا و چین برای پاسخ قاطع به آزمایش های کره شمالی

به گزارش مرد کوچک، کاخ سفید گفت: رؤسای جمهور آمریکا و چین روز آدینه موافقت نموده اند تا با قطعنامه مؤثر و قاطع شورای امنیت سازمان ملل، به اقدامات تحریک آمیز کره شمالی پاسخ دهند.

توافق آمریکا و چین برای پاسخ قاطع به آزمایش های کره شمالی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید گفت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ رئیس جمهور چین به توافق رسیده اند تا به اقدامات تحریک آمیز کره شمالی با قطعنامه های موثر و قاطع شورای امنیت سازمان ملل پاسخ دهند.

کاخ سفید اضافه کرد: رهبران آمریکا و چین بر اهمیت پاسخ قاطع و متحد بین المللی به اقدامات تحریک آمیز کره شمالی به وسیله قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل تاکید نمودند.

دولت اوباما فشار زیادی را بر چین وارد نموده است تا از نفوذ خود بر کره شمالی استفاده کند تا این کشور از ادامه آزمایش های هسته ای و موشکی منصرف گردد.

آمریکا خواهان قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل برای اعمال مجازات های جدید علیه کره شمالی شده است. چین قبلاً از قطعنامه های شورای امنیت علیه کره شمالی حمایت نموده است.

رئیس جمهور کره جنوبی نیز روز آدینه خواهان همکاری فعال چین در اعمال تحریمهای قاطع علیه کره شمالی شده است.

پارک گئون هائه رئیس جمهور کره جنوبی در نخستین تبادل نظری خود با ژی جین پینگ از زمان آزمایش هسته ای کره شمالی در ماه گذشته، خواهان همکاری فعال پکن با جامعه بین المللی برای اعمال مجازات بیشتر علیه پیونگ یانگ شده است.

کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی گفت: در یک تبادل نظری 45 دقیقه ای، رئیس جمهور کره جنوبی بر این مساله تاکید نموده است که قطعنامه های مؤثر و قاطع شورای امنیت می تواند کره شمالی را مجبور کند تا رفتار خود را تغییر دهد و مطابق با قطعنامه های شورای امنیت عمل کند.

وی اضافه کرد: اقدام تحریک آمیز کره شمالی تهدیدی برای صلح در شمال شرق آسیا و دنیا است و پیغام جامعه بین المللی باید منجر به اقدامی سریع علیه پیونگ یانگ گردد.

رئیس جمهور چین نیز در این تبادل نظر بر تعهد پکن برای خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره تاکید نمود و خواهان راه حلی به وسیله مذاکره و تبادل نظر برای مساله هسته ای کره شمالی شد.

پیونگ یانگ اعلام نموده است که میخواهد طی روزهای 8 تا 25 فوریه یک ماهواره را در مدار زمین قرار دهد. 16 فوریه تولد کیم جونگ ایل پدر رهبر کنونی کره شمالی است.

تحریمهای سازمان ملل، استفاده هرگونه فناوری موشک بالستیک توسط کره شمالی را منع نموده است و پرتاب موشک بالستیک توسط این کشور می تواند نقض آشکار و صریح قطعنامه های شورای امنیت به شمار رود.

16

منبع: تسنیم
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 700

به "توافق آمریکا و چین برای پاسخ قاطع به آزمایش های کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق آمریکا و چین برای پاسخ قاطع به آزمایش های کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید