تعامل با مجلس موجب رونق هرچه بیشتر اقتصاد فرهنگ و هنر در کشور می شود

به گزارش مرد کوچک، خبرگزاری خبرنگاران- مشاور وزیر و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در نشست میان مسئولان فرهنگی با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات و تشریح دستاوردهای مثبت نشست، ضمن قدردانی از نمایندگان محترم و فرهیخته مجلس، گفت: در این نشست ضمن ارایه گزارشی از طریق وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی از مسائل و مسائل حوزه فرهنگ و هنر به ویژه در موضوع زیر ساخت های سینما همراه با چالش های موجود نیز مطرح شد.

تعامل با مجلس موجب رونق هرچه بیشتر اقتصاد فرهنگ و هنر در کشور می شود

به گزارش روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، سید مجید پور احمدی با اشاره به پایین بودن ارزش اضافه کرده محصولات فرهنگی و هنری و از سوی دیگر هزینه بر بودن تولیدات فرهنگی و هنری برای جامعه متقاضی در مقابل مقدار فروش بخش فرهنگ و هنر ، گفت: دولت با حمایت هایی نظیر تامین تسهیلات، بخش فرهنگ و هنر را تقویت خواهد کرد.

وی یکی از مهمترین برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم را توجه ویژه به حوزه اقتصاد و فرهنگ دانست و افزود: رویکرد جدیدی برای حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر در مجموعه وزارت ارشاد درحال شکل گیری است. با برنامه ریزی انجام گرفته در پی آن هستیم تا از طریق منابع ارزان قیمت همراه با حمایت های سازمان برنامه و بودجه در تخصیص اعتبار و همچنین از طریق صندوق کارآفرینی امید، اصحاب فرهنگ وهنر را مورد حمایت جدی خود قرار دهیم. هدف ما در صندوق اعتباری هنر این است که با بسترسازی و رفع موانع، جهت فعالیت هنرمندان کشور را در توسعه صنایع فرهنگی و هنری هموار سازیم. با فراهم ساختن زمینه توانمند سازی هنرمندان کشور، نیاز به حمایت های مقطعی نیز کاسته می شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با عنایت به تعامل و نشست مشترک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای محترم کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی و ورود این کمیسیون به حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر، این امید هست تا نگرش مجموعه مجلس شورای اسلامی برای حمایت از حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر یک نمود بیشتری به خود بگیرد.

پوراحمدی درعین حال اقدام کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی را قابل تقدیر دانست و گفت: مقرر شد کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی با تشکیل جلسات با بانک های عامل و سایر بخش ها و موسساتی که قادر به حمایت از بخش فرهنگ و هنر هستند در این جهت حضور موثری داشته باشد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر ابراز امیدواری کرد: با حمایت همه جانبه مالی و مالی از بخش فرهنگ و هنر، بزودی شاهد رشد و توسعه به ویژه حوزه زیر ساخت های سینما و دیگر عرصه ها باشیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1931

به "تعامل با مجلس موجب رونق هرچه بیشتر اقتصاد فرهنگ و هنر در کشور می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعامل با مجلس موجب رونق هرچه بیشتر اقتصاد فرهنگ و هنر در کشور می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید