تصاویر پارکر از یک قدمی خورشید

به گزارش مرد کوچک، کاوشگر پارکر پس از گذشت یک سال به خورشید نزدیک تر شده و تصاویری را ثبت و منتشر کرد.

تصاویر پارکر از یک قدمی خورشید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، فضاپیمای خورشیدی پارکر روز 12 اوت سال 2018 سفر خود را به خورشید شروع کرد و اکنون به سومین مدار در اطراف خورشید رسیده است.

براساس گزارش ناسا، از زمانی که این فضاپیما زمین را به مقصد خورشید ترک کرد، اطلاعات علمی زیادی را از دو گذرگاه نزدیک خورشید به دست آورد.

لازم به ذکر است؛ این فضاپیما 4 مجموعه ابزار علمی را برای جمع آوری اطلاعاتی از ذرات، طوفان های خورشیدی، میدان های الکتریکی و مغناطیسی، انتشار رادیوخورشید و ساختارهایی از جو بیرونی و داغ خورشید و تاج خورشید را با خود حمل می نماید.

این اطلاعات به دانشمندان یاری می نماید تا ساختار و دینامیک میدان مغناطیسی در منابع باد خورشیدی را مشخص و جریان انرژی که تاج خورشیدی را داغ می نماید و عامل سرعت بخشیدن به باد خورشیدی است را ارزیابی کند.

طبق این گزارش، ابزار WISPR کاوشگر خورشیدی پارکر تصاویری از طوفان های خورشیدی را به هنگام خروج از این ستاره ثبت کرد.

همچنین این کاوشگر در طول نخستین برخورد خود با خورشید، فیلمی را در تاریخ 6 تا 10 نوامبر سال 2018 گرفت که ترکیبی از چشم اندازهای دو تلسکوپ WISPR است.

در فیلم زیر که توسط پارکر تهیه شده است؛ شما می توانید مرکز بی نهایت بزرگ کهکشان راه شیری را در سمت راست این فیلم مشاهده کنید. جالب است بدانید که دایره سفید سمت چپ تصویر سیاره عطارد بوده و خطوط سفید نازک در تصویر درواقع ذرات گردو غباری است که از جلوی لنز دوربین پارکر عبور می نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 259

به "تصاویر پارکر از یک قدمی خورشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر پارکر از یک قدمی خورشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید