تخلف خاوری در کانادا؛ کلید استرداد این مجرم به ایران

به گزارش مرد کوچک، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تخلف خاوری در کانادا زمینه را برای بازگردادن او به ایران فراهم می نماید.

تخلف خاوری در کانادا؛ کلید استرداد این مجرم به ایران

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با دور زمین همراه باشید، سفر دل اگیز به شهرهای تورنتو و ونکوور را با ما تجربه کنید.

اردشیر نوریان نماینده شهرکرد در مجلس دهم در مصاحبه با فاطمه باقری خبرنگار خبرنگاران، با اشاره به تخلف محمود خاوری در کانادا و تاثیر این تخلف بر استرداد او به ایران گفت: بر اساس قوانین بین المللی استرداد مجرمین قاعده بین المللی این است که اگر فردی در کشور دست به تخلف زد و متواری شد، او را به کشورش برگردانند اما کانادا در چارچوب فضای سیاسی حاکم بر روابط دو کشور همکاری لازم را با پلیس اینترپل و ایران نداشت.

وی اضافه کرد: نحوه برخورد با خاوری به قوانین داخلی کانادا بر می گردد و نمی توان آن را به ایران ارتباط داد اما تخلف خاوری در کانادا فضایی را ایجاد کرد که ایران بتواند فشار بیشتری برای استرداد او بیاورد و خواستار افزایش همکاری اینترپل در این زمینه گردد.

این نماینده مجلس اعلام کرد: کاملا واضح و روشن است فردی یا مقام مسئولی زمانی که در کشور خود دست به تخلف بزند قطعا، در کشورهای دیگر نیز عامل تخلف خواهد بود، بنابراین دور از انتظار نبود خاوری در کانادا نیز تخلف کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: با وجود اینکه معین بود خاوری متهم اختلاس سه هزار میلیاردی ایران می تواند در کانادا دردسر ساز گردد اما اوتاوا برخلاف رویه قوانین بین المللی عمل کرد.

نوریان در سرانجام توضیح داد: امیدواریم که در جریان این اتفاق خاوری به ایران برگردد تا به تخلفات اجرا شده رسیدگی گردد.

منبع: خبرگزاری موج
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 830

به "تخلف خاوری در کانادا؛ کلید استرداد این مجرم به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخلف خاوری در کانادا؛ کلید استرداد این مجرم به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید