برگزاری نشست مشترک آبفا و منطقه آزاد برای بهبود شرایط آب قشم

به گزارش مرد کوچک، در نشست مشترک شرکت آب و فاضلاب هرمزگان و منطقه آزاد قشم شرایط آبرسانی به روستاهای قشم بررسی و راهکارهای حل مسائل پیش رو مورد بررسی قرار گرفت.

برگزاری نشست مشترک آبفا و منطقه آزاد برای بهبود شرایط آب قشم

به گزارش خبرنگاران هرمزگان،در نشست مشترک شرکت آب و فاضلاب هرمزگان و منطقه آزاد قشم شرایط آبرسانی به روستاهای قشم بررسی و راهکارهای حل مسائل پیش رو مورد بررسی قرار گرفت.

امین قصمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در این نشست با اشاره به اینکه 60 روستا و 3 شهر قشم با جمعیتی بالغ بر 100هزار نفر تحت پوشش آبرسانی شرکت آب و فاضلاب هرمزگان قرار دارند، اضافه نمود: با یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی اقدامات لازم برای بهبود شرایط آبرسانی به روستاها در دستور کار قرار گرفت که ساماندهی انشعابات، شبکه ها و خطوط انتقال بخشی از این فعالیت هاست.

وی اضافه نمود: تنها منبع تامین آب جزیره قشم شیرین سازی آب دریاست و در این راستا اقداماتی برای احداث آب شیرین کن های نو در دستور کار آبفا قرار گرفته که امیدواریم با اتمام انها شرایط آب روستاهای این شهرستان بهبود یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در ادامه به توافقات اجرا شده در این نشست اشاره کرد و اضافه نمود: با مذاکره اجرا شده و بررسی طرح های در دست اجرا، توافق اولیه برای ایجاد زیرساخت و تجهیزات با هدف بهبود شرایط تامین و توزیع آب در روستاهای جزیره قشم صورت گرفت.

قصمی با بیان این که واگذاری زمین برای احداث آب شیرین کن یکی از دغدغه های آبفا بود، گفت: مدیرعامل منطقه آزاد قشم موافقت خود را با تحویل زمین برای احداث سایت های نمک زدایی تورگان و باسعیدو اعلام و فرایند واگذاری آن در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد، در این نشست هماهنگی لازم برای ساخت مخازن و اجرای خطوط انتقال و شبکه توزیع سطح جزیره هم انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در خاتمه از توافق در خصوص بهسازی ایستگاه های پمپاژ و تاسیسات انتقال و توزیع آب روستاها خبر داد و ابراز امیدواری کرد، با مشارکت آبفا و منطقه آزاد زمینه بیش از پیش توسعه آبرسانی به روستاهای قشم فراهم آید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1710

به "برگزاری نشست مشترک آبفا و منطقه آزاد برای بهبود شرایط آب قشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نشست مشترک آبفا و منطقه آزاد برای بهبود شرایط آب قشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید