برگزاری اولین نشست کمیته فنی مشترک گردشگری ایران و روسیه

به گزارش مرد کوچک، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در این نشست مجازی، ریاست هیئت ایرانی را محمدقاسمی مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری و ریاست هیئت روسی را دمیان اسمیلوتس رئیس اداره کل همکاری های بین المللی آژانس فدرال گردشگری بر عهده گرفتند.

برگزاری اولین نشست کمیته فنی مشترک گردشگری ایران و روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

در نشست مذکور نمایندگانی از وزارت امور خارجه، امور بین الملل و کارشناسان دو طرف در نشست حاضر شدند و ضمن گفت وگو و گفتگو با دو طرف در فضایی محبت آمیز در خصوص موضوعات مختلف گردشگری به گفت و گو و گفتگو پرداختند.

از مهم ترین موارد مطرح شده در کمیته فنی مشترک ایران و روسیه ارائه گزارشی از شرایط گردشگری دو کشور، اشتراکات فرهنگی و روابط دوجانبه گردشگری کشور، اشتراک تجارب در زمینه مقابله با پاندمی کرونا و پشتیبانی طرفین از صنعت گردشگری کشور خود و نیز آنالیز کارشناسی برنامه اقدام مشترک برای اجرای موافقت نامه لغو ویزا گروهی سفر شهروندان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه به یکدیگر بوده است.

موافقت نامه لغو ویزا گروهی میان دو کشور در سال 1396(28 مارس 2017) در مسکو به امضا طرفین رسیده بود. برای اجرای این موافقت نامه، ضرورت داشت تا برنامه اقدام مشترکی تنظیم گردد تا فرایند اجرای آن را تعیین سازد. برنامه اقدام مشترک دو کشور برای بازه سه ساله 2022 تا 2020 تنظیم شده است که امکان تمدید و بازنگری آن وجود دارد.

پیرو برگزاری این نشست مصوب شد، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران در آینده ای نزدیک، به منظور امضای سند در رأس هیئتی به روسیه سفر کند و مقرر شد تا هماهنگی های لازم برای برگزاری نشست B2B میان بخش خصوصی دو کشور در جریان سفر دکتر مونسان به روسیه انجام گردد.

منبع: گردشبان
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1183

به "برگزاری اولین نشست کمیته فنی مشترک گردشگری ایران و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری اولین نشست کمیته فنی مشترک گردشگری ایران و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید