برای نخستین بار، عربستان سعودی به زنان تنها ویزا می دهد

به گزارش مرد کوچک، عربستان در جهت تغییرات و اصلاحات اجتماعی برای اولین بار در تاریخ برای زنانی که بالای 25 سال سن دارند، ویزا صادر می نماید.

برای نخستین بار، عربستان سعودی به زنان تنها ویزا می دهد

عربستان سعودی یکی از مهم ترین منطقه های مذهبی در دنیا است. این کشور برای مسلمانان اهمیت فراوانی دارد. این کشور باتوجه به کاهش عایدیهای نفتی، برنامه ریزی های جدیدی برای کسب عایدی انجام داده است. از این برنامه ریزی ها می توان به صدور ویزای توریستدی و ساخت مجتمع های تفریحی در 50 جزیره در دریای سرخ اشاره نمود.

براساس این طرح های توسعه تا سال 2030، سالانه 30 میلیون توریست به این کشور سفر خواهند کرد. از اول ماه آوریل 2018 صدور ویزای توریستی برای مسافران شروع می گردد. همراه با زائران، توریستان نیز می توانند برای تماشا جاذبه های این کشور به آن سفر نمایند. برای اولین بار این کشور برای زنان تنها و بدون همراه مرد با سن 25 سال و بالاتر ویزای توریستی تک نفره به مدت 30 روز صادر می نماید.

در بین سال های 2006 تا 2010 به دستور پادشاه توقف بزرگی در پذیرش مسافران در کشور ایجاد شد و صدور این ویزاها گام بزرگی برای ایجاد تغییرات مثبت است. این تغییرات به وسیله شاهزاده محمد بن سلمان با شعار اسلام میانه رو برنامه ریزی شده است. این شاهزاده سعودی اخیرا ممنوعیت رانندگی زنان را نیز لغو کرد و تا سال 2030 برنامه های بلندپروازانه ای برای توسعه صنعت توریستی این کشور دارد. تخمین زده شده است رشد سالانه تا سال 2022، حدودا 13.5 درصد باشد.

اهداف توسعه توریستی این کشور در ابعاد بزرگی طرح ریزی شده اند و بعلاوه شایعه شده است که سرمایه گزار بریتانیایی ریچارد برانسون در صنعت توریستی عربستان سعودی سرمایه گزاری نموده است.

منبع: کجارو / travelandtourworld.com
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1934

به "برای نخستین بار، عربستان سعودی به زنان تنها ویزا می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای نخستین بار، عربستان سعودی به زنان تنها ویزا می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید