باغ و عمارت قوامی نیشابور در فهرست آثار ملی ثبت شد

به گزارش مرد کوچک، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، باغ و عمارت قوامی نیشابور در فهرست آثار ملی ثبت شد.

باغ و عمارت قوامی نیشابور در فهرست آثار ملی ثبت شد

جهت دریافت خدمات طراح خانه ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

جریان چیست؟

محمد اسماعیل اعتمادی، رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی نیشابور اضافه کرد: این باغ و عمارت زیبا که متعلق به خاندان قوامی است دارای فضاهای متعدد از جمله عمارت مرکزی با نمای زیبای آجری و گچبریها و نقاشیهای زیبا در زیر سقفهای اتاقها و تالار است. همچنین، ساختمانهای محل اسکان خدمه و کارگران در ضلع شمال غربی باغ با مصالح خشت و گل قرار داشت که اکنون مخروبه شده اند.

وی ادامه داد: همچنین رشته قناتی از داخل باغ عبور می کرد که آب مورد احتیاج قسمتی از فضای سبز و درختان باغ نیز از همین قنات تامین می شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیشابور گفت: متاسفانه پس از درگذشت مالک اصلی باغ، این باغ زیبا به حال خود رها و به دلیل عدم نگهداری، قسمتی از عمارت مرکزی باغ به شدت تخریب شده است و تعدادی از درختان باغ نیز به دلیل عدم آبیاری خشک شده و از بین رفته اند.

اعتمادی اضافه کرد: با ثبت باغ قوامی در فهرست آثار ملی و مذاکراتی که میراث فرهنگی، شورای اسلامی شهر و شهرداری با ورثه قوامی خواهند داشت این اثر تاریخی بزودی مشخص تکلیف شده و با ورود سرمایه گذار بخش خصوصی یا تحویل آن به شهرداری، به یکی از جاذبه های گردشگری و فرهنگی نیشابور تبدیل می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 19 خرداد 1400 بروزرسانی: 19 خرداد 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1614

به "باغ و عمارت قوامی نیشابور در فهرست آثار ملی ثبت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ و عمارت قوامی نیشابور در فهرست آثار ملی ثبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید