اوضاع بحرانی استان فارس پس از باران سیل آسا ، جان باختن 5 نفر ، سرعت یاری رسانی در بیرم کند است

به گزارش مرد کوچک، بارش باران سیل آسا در استان فارس 560 منزل مسکونی را دچار سیلاب و آبگرفتگی کرد و 5 قربانی و 12 مصدوم به جا گذاشت.

اوضاع بحرانی استان فارس پس از باران سیل آسا ، جان باختن 5 نفر ، سرعت یاری رسانی در بیرم کند است

گروه استان های خبرنگاران، در بعضی از نقاط کشور چند روزی است که سامانه بارشی فعال شده و در بعضی شهرهای کشور بارش باران مشکلاتی را ایجاد نموده است. بر همین اساس در استان فارس بارش سیل آسای باران شرایط اضطراری را برای مردم رقم زد و شدت سیل به گونه ای بود که حدود 560 منزل مسکونی دچار سیلاب و آبگرفتگی شدند. متاسفانه 5 نفر از مردم ایم استان هم جان خود را از دست دادند و 12 نفر نیز مصدوم شدند.

شدت بارش ها در بعضی از شهرستان های جنوبی به حدی بود که باعث انسداد راستا های ارتباطی و بروز خساراتی برای منطقه ها روستایی شد. در شهرستان لارستان بر اثر ریزش بخشی از کوه (قلعه) شاه نشین به بعضی خانه های مسکونی در پایین دست خساراتی وارد شد.

بارش های باران شدید باعث قطع شدن برق منطقه ها مختلف، مسدود شدن راه های روستایی و خسارت به بخش راه و کشاورزی نیز شد. در پی بارش باران در شهرستان های لامرد و مُهر، جاده دسترسی شهر لامرد به سایت منطقه ویژه مالی لامرد بسته شد.

آبگرفتگی 560 منزل مسکونی در اثر سیلاب

محمد هادی ایمانیه، استاندار استان فارس در بازدید از شهر سیل زده بیرم لارستان می گوید: تیم های ارزیاب از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این استان از سه شنبه 14 دیماه 1400 در منطقه ها و شهر های سیل زده جنوب فارس به ویژه بخش بیرم لارستان برای ارزیابی و برآورد اندازه خسارات سیل مستقر شدند.

استاندار فارس با تأکید بر اینکه اردوگاه اسکان اضطراری در منطقه سیل زده شهر بیرم برپا شده است، بیان می نماید: با کوشش نیرو های امدادی هلال احمر و سایر دستگاه های خدمات رسان امداد رسانی و تخلیه آب از منازل و خانوار هایی که دچار آبگرفتگی شدید شده اند با قوت ادامه دارد و بعضی خانوار ها نیز اسکان موقت یافته اند.

ایمانیه از فرماندار لارستان درخواست کرد که عملکرد دستگاه های خدمات رسان و اعزامی به منطقه ها سیل زده را به طور دقیق مورد رصد و ارزیابی قرار دهد و گزارش کار این دستگاه ها به استانداری هم اعلام گردد.

وی اظهار می نماید: سیل بعلاوه به بعضی تاسیسات زیربنایی در حوزه های مختلف آب، برق و به ویژه راه های فرعی و روستایی در لارستان نیز خسارت وارده نموده که تیم های کارشناسی با حضور در منطقه، اندازه خسارات وارد شده در حوزه های مختلف را برآورد خواهند کرد.

ایمانیه با توجه به اندازه خسارات شدید ناشی از سیل و آبگرفتگی منازل مسکونی در بخش بیرم لارستان می گوید: بیش از هزار بسته غذایی و معیشتی و سایر اقلام مورد احتیاج سیل زدگان از سوی سپاه، هلال احمر و کمیته امداد تامین و بین مردم سیل زده توزیع خواهد شد.

وی اضافه نمود: کمیته ویژه ای برای ارزیابی و رصد دقیق عملکرد نیرو های امدادی و دستگاه های خدمات رسان نیز با موضوع مدیریت بحران استانداری در منطقه لارستان و جنوب استان تشکیل خواهد شد.

استاندار فارس اظهار می نماید: بر اساس اعلام هلال احمر استان فارس و شهرستان لارستان حدود 560 خانوار در سطح این منطقه دچار آبگرفتگی و متاثر از سیلاب شده اند که بیش از 250 خانوار آن در بخش بیرم است و اندازه خسارات در این منطقه بیش از سایر منطقه ها سیل زده جنوب فارس گزارش شده است.

حضور 183 تیم عملیانی در منطقه ها سیل زده

مهدی خوبیار، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس با بیان اینکه در این امداد رسانی هوایی، بسته های غذایی و اقلام مورد احتیاج 72 ساعته در میان مردم سیل زده روستا ها توزیع خواهد شد، می افزاید: از هشتم دی ماه تا به امروز نیرو های امدادی جمعیت هلال احمر فارس به 8 هزار و 186 حادثه دیده در قالب دوهزار و 351 خانوار در سطح استان امدادرسانی داشته است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس می افزاید: 183 تیم عملیاتی در قالب 700 نیروی امدادی با بهره گیری از 142 خودرو برای امدادرسانی به کار گرفته شده اند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس با اشاره به حوادث جاده ای، آبگرفتگی منازل و امدادرسانی به سرنشینان خودرو های گرفتار در برف و کولاک، گفت: در این مدت مذکور به تعداد 27 نفر اسکان اضطراری داده شد.

خوبیار تصریح می نماید: علاوه بر این تعداد 22 چادر، 65 تخته موکت، 2798 کیلوگرم نایلون، تعداد 225 پتو، 27 والور و 12 بسته غذایی (شامل 250 کیلو برنج، 32 کیلو چای، حبوبات 70 کیلو، قندوشکر 79 کیلو و 604 قوطی کنسروجات) توزیع شد.

گفتنی است، 24 شهرستان فارس از جمله سپیدان، ارسنجان، ممسنی، قیروکارزین، رستم، شیراز، اقلید، فیروزآباد، لامرد، داراب، استهبان، جهرم، زرین دشت، فسا، لارستان، نی ریز، خرامه، خنج، مهر، اوز، کازرون، مرودشت، خرم بید و گراش درگیر سیلاب شدند.

سرعت یاری رسانی در منطقه سیل زده بیرم کند است

مصطفی حسین زاده امام آدینه شهرستان بیرم استان فارس با اشاره وقوع سیل در این شهرستان می گوید: در شهرستان بیرم سیل بی سابقه ای آمده از آنجایی که بارندگی در منطقه جنوب کم است در راستا آب راهه خانه سازی انجام شده است. وقوع سیل در این شهرستان باعث تخریب خانه هایی شد که در راستا آبراهه قرار گرفته بودند ساخته شده بود.

امام آدینه شهرستان بیرم استان فارس تاکید می نماید: متاسفانه هنوز 80 درصد خانه های مردم بیرم داخل آب است و بیشتر وسایل زندگی مردم آسیب دیده. با وقوع سیل مسئولان استانی برای ارزیابی به این منطقه آمدند، اما سرعت یاری رسانی کند است.

حسین زاده می گوید: مسئولان ستاد بحران لارستان پای کار هستند، اما امکانات کافی نداریم حدود سه روز از وقوع سیل می گذرد خانه های مردم هنوز لایروبی به طور کامل صورت نگرفته متاسفانه مردم خسارت زیادی دیده اند خیلی از خانه و دام های آن ها از بین رفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 خرداد 1401 بروزرسانی: 27 خرداد 1401 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 2044

به "اوضاع بحرانی استان فارس پس از باران سیل آسا ، جان باختن 5 نفر ، سرعت یاری رسانی در بیرم کند است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوضاع بحرانی استان فارس پس از باران سیل آسا ، جان باختن 5 نفر ، سرعت یاری رسانی در بیرم کند است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید