افزایش قیمت نهاده کشاورزی عاملی برای ورود کودهای تقلبی به بازار

به گزارش مرد کوچک، سرپرست نظام صنفی کشاورزی می گوید وقتی قیمت نهاده های کشاورزی از جمله کود و سم بالا رود راه برای سودجویی و ورود نمونه های تقلبی از این اقلام بیشتر باز می گردد.

افزایش قیمت نهاده کشاورزی عاملی برای ورود کودهای تقلبی به بازار

پیمان عالمی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه ورود کودهای تقلبی به بازار اتفاق جدیدی نیست، گفت:همواره وقتی قیمت کودها بالا می رود انگیزه برای ورود کودهای تقلبی در بازار بیشتر می گردد و فساد رخ می دهد.

وی ادامه داد: امروزه نیز قیمت کودها از جمله فسفاته و پتاسه بسیار بالا است و همین امر منجر شده تا بعضی افراد سودجو کودهای تقلبی وارد بازار نمایند و از کنار آن سودهای هنگفتی به جیب بزنند.

سرپرست نظام صنفی کشاورزی افزود: کودها بر اساس محتویات داخلشان قیمت های معینی دارند، اما در کودهای تقلبی به جای مواد ارزشمند مورد احتیاج گیاه مواد بی ارزش و مقرون به صرفه قیمت استفاده می گردد و قیمت آن هم از سطح بازار کمتر است.

به گفته وی حتی سموم تقلبی نیز در بازار موجود است که مواد مضر برای گیاه به آنها اضافه شده است.

عالمی توضیح داد: بایستی دولت و دستگاه های ذیربط به این موضوع ورود نمایند و مانع توسعه آن شوند. در حقیقت بایستی بر دفاترها و فروشگاه هایی که کود و سم می فروشند نظارت دقیقتر و کامل تری باشد و به آنها الزام گردد که حتما نهاده های کشاورزی خود را از شرکت های معین و برندهای معتبر تهیه نمایند.

وی در پایان گفت:متاسفانه فعلا نظارت دقیقی بر بازار نیست و بعضی کشاورزان با پرداخت هزینه هنگفت نتیجه لازم در عملکرد، کمیت و کیفیت محصولاتشان نمی بینند. امیدواریم این موضوع نیز به زودی مرتفع گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1861

به "افزایش قیمت نهاده کشاورزی عاملی برای ورود کودهای تقلبی به بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قیمت نهاده کشاورزی عاملی برای ورود کودهای تقلبی به بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید