پاسخ قطعی یک مسئول درباره گران شدن مواد شوینده

به گزارش مرد کوچک، خبرنگاران : رییس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران در مورد گران شدن مواد شوینده گفت : مواد شوینده ای که در بازار نیست، قرار است گران گردد.

پاسخ قطعی یک مسئول درباره گران شدن مواد شوینده

با توجه به انتشار شایعاتی پیرامون افزایش قیمت موادشوینده بختیار علم بیگی، رییس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران در پاسخ به پرسش خبرنگاران که آیا افزایش قیمت مواد شوینده تایید و اجرا شده است؛ گفت: در خرداد پارسال افزایش قیمت در مواد شوینده داشتیم و بعد از آن تمامی اقلام و مواد مصرفی و برای فراوری در این زمینه افزایش پیدا نموده است.

وی در ادامه گفت: قیمت هایی که افزایش پیدا نموده است بیشتر آن فراوریاتی است که در داخل خود مواد معدنی دارند که مربوط به دولت است. از 4 ماه پیش اعلام نموده ایم با وضع موجود شرکت ها شرایط فراوریشان مختل می گردد و تا کنون به آن نظری که داشتیم نرسیده ایم در نتیجه اکنون این کالا در فروشگاه ها کم شده و علاقه نداریم این حالت به وجود بیاید.

این مقام مسئول در ادامه در پاسخ به این پرسش که افزایش قیمت هنوز صورت نگرفته است؛ گفت: با توجه به اینکه شوینده ها در ردیف سوم مصرف قرار دارند. انجمن این صنف با همکاران صحبت می نمایند و به یک نتیجه ای می رسیم هم اکنون به نتایجی رسیده ایم و منتظر هستیم تاییده هستیم. با توجه به اینکه تمام نهاده ها از جمله آب / برق و گاز و مواد اولیه که از داخل و خارج تهیه می گردد، گران شده همچنان این موضوع در ابهام واقع شده است.

علم بیگی در ادامه در پاسخ به این پرسش که هنوز افزایش قیمت به تایید سازمان حمایت نرسیده؟ گفت: ما حتما نباید تاییده به این صورت داشته باشیم. ما باید تمام روش های قیمت گذاری را رعایت کنیم و برای اینکه مسئله ای پیش نیاید بعدا تعاملی هم با سازمان حمایت و بقیه سازمان ها انجام می دهیم و بعد از آن نرخ رسمی را اعلام می کنیم.

وی در ادامه اضافه نمود: ما قیمت را تعدیل می کنیم و بعد از آن سعی می کنیم آن را به تایید برسانیم و بعد اعلام کنیم اما هم اکنون با توجه به اینکه مقداری بازار با کاهش مواد شوینده روبرو است اجبار پیدا نموده ایم که قیمتی را با همکاران در نظر بگیریم که تعدیل قیمت انجام گردد تا با سازمان ها دیگر با نرخ نو به تعامل برسیم.

رئیس اتحادیه شویندگان در ادامه در پاسخ به این پرسش که پس قیمت کالا در بازار تغییر پیدا می نماید و این درصد افزایش قیمت چقدر است؛ گفت: قرار است قیمت ها به مقدار ای تعدیل یابد که شرکت ها بتوانند فراوری نمایند. شرکت های پتروشیمی داخلی همکاری لازم را با ما انجام نمی دهند.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که درصد افزایش قیمت برای مواد شوینده پودری و غیر پودری که در نظر دارید، چقدر است؛ اضافه نمود: برای شوینده های پودری حداقل افزایش نرخ حدود 24 درصد است و برای غیر پودری ها نیز 40 درصد است.

علم بیگی در ادامه در پاسخ به این پرسش که این افزایش قیمت برای شوینده های فراوری داخل است؛ گفت: بله چون ما انجمن فراوری نمایندگان داخل هستیم و مواد ذکر شده برای فراوری داخل است. البته فراورینمایندگانی که در داخل سرمایه گذاری نموده اند نیز شامل این قیمت گذاری می گردد.

وی در پاسخ به این پرسش که این افزایش قیمت اعمال شده است یا خیر؛ گفت: درباره کالاهایی که در بازار و فروشگاه ها نیست گفته شده که افزایش قیمت اعمال گردد.

رییس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران گفت : مواد شوینده ای که در بازار نیست، قرار است گران گردد. در آخر در پاسخ به این پرسش که این افزایش قیمت برای کالاهایی که قرار است وارد بازار گردد احتیاج به تاییدیه دارد؛ گفت: بله چرا که هنوز تعدیل شده قیمت کالا به بازار نرسیده و قرار است که فراوری گردد و بعد از اینکه به بازار ارسال شد امید داریم که بتوانیم با سازمان های مربوطه تعامل داشته باشیم.

وی در ادامه اضافه نمود: همواره این گونه است که وقتی بخواهیم محصولی را به بازار ارائه کنیم در خصوص قیمت نظر سازمان های دیگر را جویا می شویم، اگر نرخ ها مسئله ای داشته باشد آن را رفع می کنیم.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 16 تیر 1401 بروزرسانی: 16 تیر 1401 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 2061

به "پاسخ قطعی یک مسئول درباره گران شدن مواد شوینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ قطعی یک مسئول درباره گران شدن مواد شوینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید