از سیم کارت گردشگران خارجی چه خبر؟

به گزارش مرد کوچک، ارائه سیم کارتی خاص به گردشگران خارجی جهت دسترسی بهتر به بعضی پلتفرم های خارجی از چندی پیش دوباره به وسیله مسئولان مطرح شد و وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در جدیدترین اظهاراتش گفت که در کمیسیون های مسئول رسیدگی به این موضوعات شرکت نموده و درباره ضرورت این موضوع شرح داده است و فکر می نمایند یک قانع کردن عمومی اجرا شده است.

از سیم کارت گردشگران خارجی چه خبر؟

به گزارش ایسنا، طی سال های گذشته بحث اختصاص سیم کارت به جهانگردان از سوی مسئولان مطرح و درباره این نوع از سیم کارت ها و تفاوتشان با سایر سیم کارت های دیگر گفته شده بود که این سیم کارت به دو زبان انگلیسی و عربی اطلاعات مربوط به جاذبه های جهانگردی ایران را در اختیار استفاده نمایندگان قرار می دهد، به اینترنت دسترسی آسان تری دارد و دارای مالتی مدیا، GPS و با قابلیت یک Handbook است.

اکنون بار دیگر این موضوع برای دسترسی بهتر و آسان جهانگردان به برخی از پلتفرم های خارجی به صورت جدی تر مطرح شده است؛ اگرچه در ابتدا اعلام شد این اقدام در حد پیشنهاد بوده و درباره آن هنوز تصمیم گیری نشده است، اما عزت الله ضرغامی- وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی- بعلاوه در این باره تاکید نمود جهانگردان خارجی باید حداقل خدمات را دریافت نمایند و برخی دوستان تحلیل می نمایند که چرا جهانگرد خارجی به ایران نمی آید که دلایلی دارد که یکی از مهمترین احتیاج های آن ها اینترنت و سکو های بین المللی و خارجی است.

در نهایت وی اعلام نمود که رایزنی های لازم را انجام می دهند و بر این باور است که باید سیم کارت مناسب برای برطرف احتیاج جهانگردان تامین گردد و این کار استدلال دارد نه تنها برای آن ها (جهانگردان خارجی) بلکه برای مجموعه های اصلی در کشور که خدمات مسافری می دهند باید این ظرفیت برای آن ها فراهم گردد؛ بنابراین پس از پیشنهادی که این مقام مسئول ارائه کرد، موضوع در کمیته های مربوطه که مسئول رسیدگی هستند، آنالیز شده و ظاهرا تا حد زیادی مورد تصویب قرار گرفته است و در آن موقع اظهار امیدواری کرد که نتیجه طی روز های آینده اعلام می گردد.

در همین رابطه اخیرا وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی در یک گفت و گوی رادیویی، بیان نموده است که در این مورد ما، معتقدیم که باید حداقل خدمات جهانگردی به جهانگردان داده گردد.

وی متذکر شد: فقط هم بحث سیم کارت بدون فیلتر نیست و به نظر بنده، این موضوع جاافتاده و کارشناسان هم پذیرفتند. ما در کمیسیون های مسئول رسیدگی به این موضوعات نیز شرکت کردیم و شرح دادیم و فکر می کنم یک قانع کردن عمومی اجرا شده است.

به گفته او کسانی که این خدمات را در داخل کشور به جهانگردان خارجی می دهند، تا زمانی که سکو های داخلی ما عمومیت پیدا می نماید - که ما دعا می کنیم این اتفاق بیفتد و وزیر ارتباطات هم در شورای عالی فضای مجازی گزارش خوبی دادند - باید بتوانند این خدمات را ادامه دهند؛ چون نباید جهانگردی ما دچار مخاطره گردد. ضرغامی در آخر گفت ما در حال پیگیری هستیم که این کار انجام گردد و امیدواریم به زودی محقق گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 31 خرداد 1402 بروزرسانی: 31 خرداد 1402 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 2236

به "از سیم کارت گردشگران خارجی چه خبر؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از سیم کارت گردشگران خارجی چه خبر؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید