اختلاف در اردوی نظامیان وابسته به ریاض در شهر مأرب یمن

به گزارش مرد کوچک، منابع محلی یمنی اعلام کردند که نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی در پادگانی در داخل شهر مأرب از دستورات فرماندهی ائتلاف سعودی سرپیچی کرده و رهسپار خارج از این شهر شده اند.

اختلاف در اردوی نظامیان وابسته به ریاض در شهر مأرب یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از المسیره، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن در دیدار با یحیی الراعی رئیس مجلس یمن و عبدالسلام و هشول زابیه و عبدالرحمن الجماعی معاونان وی، اوضاع یمن را مورد بحث و مصاحبه قرار داد.

در این دیدار به تلاش های رهبری سیاسی در صنعا در زمینه برقراری صلح و هم تحولات این کشور در سایه ادامه حملات و محاصره یمن پرداخته شد.

المشاط در این دیدار بر اهمیت تشدید تلاش ها و تقویت هماهنگی میان قوای مقننه و مجریه به منظور غلبه بر چالش هایی که محاصره و جنگ به وجود آورده است، تاکید کرد.

در این دیدار همچنین بر مخالفت یمن با هرگونه احداث پایگاه نظامی در جزیره میون یمن از سوی کشورهای عضو ائتلاف ضد یمن تاکید شد و به مثابه نقض حاکمیت یمن و قوانین و منشور بین المللی قلمداد شد.

112 مورد نقض آتش بس در الحدیده از سوی متجاوزان

یک منبع یمنی از 112 مورد نقض آتش بس از سوی متجاوزان و عوامل آنها طی ساعات گذشته خبر داد و اعلام کرد: این موارد شامل تقویت استحکامات در منطقه الجبلیه و چهار پرواز جاسوسی بر فراز منطقه ها الفازه و الجاح است.

این منبع اضافه نمود: این موارد همچنین شامل پرواز 21 پرواز جاسوسی بر فراز التحیتا و الدریهمی، الجبلیه و الجاح و هم حملات توپخانه است.

ادامه حملات هوایی به مأرب و الجوف

منابع یمنی اعلام کردند: جنگنده های سعودی منطقه صرواح در استان مأرب را در 10 نوبت هدف قرار دادند. همچنین منطقه المهاشمه در خب و الشعف در استان الجوف هم در یک نوبت هدف حمله هوایی قرار گرفت.

تمرد در داخل پادگان نیروهای ائتلاف در مأرب

منابع محلی در مأرب از تمرد نظامیان در داخل یکی از پادگان های ائتلاف در شهر مأرب خبر دادند و اعلام کردند: نیروهای تیپ 203 در شهر مأرب از دستورات فرماندهی نیروهای ائتلاف برای باقی ماندن در مراکز نظامی در داخل شهر مأرب سرباز زدند.

این منابع اعلام کردند: بسیاری از نیروهای تیپ 203 وابسته به ائتلاف سعودی پادگان خود را ترک و به سوی استان شبوه و حضرموت رفتند.

منابع محلی اضافه نمودند: این اقدام نظامیان به علت رفتار بد با آنها پس از عقب نشینی آنها از جبهه های جنگ در شمال شهر مأرب رخ داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1712

به "اختلاف در اردوی نظامیان وابسته به ریاض در شهر مأرب یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلاف در اردوی نظامیان وابسته به ریاض در شهر مأرب یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید