احضار 8 رکابزن به کمیته انضباطی بخاطر اعزام خودسرانه به مسابقات جهانی

به گزارش مرد کوچک، محمود وفایی مدیرتیم های ملی و سخنگوی فدراسیون دوچرخه سواری درباره دلیل احضار 8 دوچرخه سوار رشته تریال به کمیته انضباطی فدراسیون دوچرخه سواری بیان نمود: ما اعزام تیم تریال به مسابقات جهانی امارات را بر مبنای حضور اسپانسر برنامه ریزی نموده بودیم. تمام کار های لازم برای حضور اجرا شده بود و مجوز شورای برون مرزی نیز گرفته شد. سه روز مانده به اعزام، سرپرست تیم مطرح نمود که منصرف شدیم و تیم شرکت نمی کند. با وجود اینکه لغو اعزام وجهه خوبی نداشت، اما به اتحادیه جهانی و کمیته برگزاری اعلام کردیم که تیم ایران شرکت نمی کند. زمانی که مسابقات آغاز شد به وسیله ارسال عکس و فیلم متوجه شدیم که ورزشکاران بدون اطلاع و بدون سرپرست به امارات رفته اند تا در مسابقات شرکت نمایند و از فدراسیون هم خواستند کار های لازم را انجام دهد.

احضار 8 رکابزن به کمیته انضباطی بخاطر اعزام خودسرانه به مسابقات جهانی

او ادامه داد: مسئول روابط بین الملل فدراسیون از اتحادیه دنیای سوال کرد که تیم بدون سرپرست یا مربی می تواند در قهرمانی دنیا شرکت کند که اتحادیه دنیای هم عنوان نمود چنین چیزی نمی گردد و جزو قوانین است که باید سرپرست یا مربی معین باشد بنابراین در مسابقات قهرمانی دنیا هم شرکت نکردند. نفرات فکر کردند می توانند همین طور بلیت بگیرند و در قهرمانی دنیا شرکت نمایند. البته قبل از رفتن این نفرات از کمیته تریال به ما اعلام کردند زمزمه هایی مبنی براینکه ورزشکاران خودشان می خواهند به امارات بروند، وجود دارد و ما هم به صورت تلفنی با آن ها تماس گرفتیم که چنین اشتباهی ننمایند که خودشان بروند و امکانش نیست و آن ها هم پاسخ دادند که نمی روند. اما در نهایت این نفرات به نوعی خواستند به فدراسیون دهان کجی نمایند و باید به کمیته انضباطی بیایند و این را پاسخ بدهند که چرا این کار را انجام دادند.

سخنگوی فدراسیون در پاسخ به این پرسش که چرا سرپرست باید برای اعزام تیم معین تکلیف کند و دلیل منصرف شدن چه چیزی بوده است؟ توضیح داد: تریال از آنجا که رشته المپیکی نیست در اولویت اول قرار ندارد و معمولا این رشته ها اگر اسپانسر داشته باشند برای اعزامشان همکاری می کنیم. گروهی اعلام نموده بودند که هزینه ها را خودمان پرداخت می کنیم و اسپانسر گرفته اند. برای اعزام هر تیم به کشور خارجی پروتکل داخلی وجود دارد که باید تیم در چارچوب این پروتکل در مسابقات بین المللی شرکت کند. در اعزام های خارجی باید نماینده وزارت ورزش حضور داشته باشد، اما دوستان اعلام کردند، نماینده وزارت ورزش را نمی بریم و این در حالی است که امکانش وجود نداشت، نماینده وزارت ورزش در اعزام نباشد آن ها هم اعلام کردند که منصرف شده اند و گفتند نمی رویم.

منبع: فرارو
انتشار: 29 آبان 1401 بروزرسانی: 29 آبان 1401 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 2143

به "احضار 8 رکابزن به کمیته انضباطی بخاطر اعزام خودسرانه به مسابقات جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احضار 8 رکابزن به کمیته انضباطی بخاطر اعزام خودسرانه به مسابقات جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید