آمادگی ادارات مشاوره برای ارائه خدمات حضوری به دانشجویان

به گزارش مرد کوچک، رئیس اداره مشاوره و سلامت روان وزارت بهداشت گفت: به کارشناسان خود آموزش های لازم را ارایه داده ایم تا با بازگشت دانشجویان به فضای دانشگاهی، حوزه سلامت روان مورد توجه خاص قرار بگیرد.

آمادگی ادارات مشاوره برای ارائه خدمات حضوری به دانشجویان

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، به نقل از وزارت بهداشت، دکتر فرهاد طارمیان با اشاره به هفته سلامت روان در کشور و تاکید بر نابرابری ارایه خدمات بهداشت روان در دنیا، گفت: در پی شیوع پاندمی کرونا در دنیا و کشورمان ایران، اهمیت دسترسی به خدمات بهداشت روان بیش از پیش نمایان شد.

وی اضافه نمود: بر همین اساس در این مدت ادارات مشاوره و سلامت روان در سطح دانشگاه های علوم پزشکی کشور آمادگی خود را ارتقاء داده اند تا با حضور دوباره دانشجویان در فضای دانشگاهی خدمات خود را به برترین نحو ارایه دهند.

رئیس اداره مشاوره و سلامت روان وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت سلامت روان در هر کشور و جامعه ای گفت: 10 اکتبر هر سال از سوی سازمان دنیای بهداشت و فدراسیون دنیای سلامت روان به عنوان روز سلامت روان معرفی شده است که در ایران هم به علت اهمیت این موضوع یک هفته به حوزه سلامت روان اختصاص داده شده است که 18 تا 24 مهرماه را شامل می گردد.

طارمیان به ناعادلانه بودن دسترسی به خدمات سلامت روان در سطح دنیا اشاره نمود و گفت: تحقیقات و گزارشات سازمان دنیای بهداشت نشان می دهد بین 75 تا 90 درصد افرادی که نیازمند به خدمات بهداشت روان در دنیا هستند به این خدمات در کشورهای ضعیف و میانه به لحاظ عایدی مالی، دسترسی ندارند و این در حالی است که حتی در کشورهای مرفه هم به لحاظ مالی شرایط بهتر از این نیست.

وی گفت: سال جاری دو شعار به این روز و هفته اختصاص داده شده است که هر دو دارای یک معنای مشترک هستند، سلامت روان در دنیا نابرابر و مراقبت های سلامت روان برای همه بیایید آن را محقق کنید این مفهوم مشترک را می رساند که مردم دنیا آن گونه که باید به خدمات بهداشت روان دسترسی ندارند و عدالت در دسترسی به این خدمات برای همه در دنیا محقق نشده است.

رئیس اداره مشاوره و سلامت روان افزود: این دو شعار به علت نگرانی های عمده ای است که وجود دارد و اکنون بیماری کرونا بر افزایش آن دامن زده است. پاندمی کرونا در حدود دو سال گذشته موجب شده است گروه های مختلف جمعیتی به طرق مختلف آسیب های جدی روانشناختی و ضعف های روانی را متحمل شوند که در این میان کادر بهداشتی و درمانی، دانشجویان و دانش آموزان فشار بیشتری را متحمل شده اند.

وی با تاکید بر این که نگرانی روبه رو شدن با موج جدیدی از مسائل و مسائل روانشناختی با فرونشانی کرونا، وجود دارد، توضیح داد: بر این اساس در ادارات مشاوره و سلامت روان در سطح دانشگاه های علوم پزشکی، به کارشناسان خود آموزش های لازم را ارایه داده ایم تا با بازگشت دانشجویان به فضای دانشگاهی، حوزه سلامت روان مورد توجه خاص قرار بگیرد.

طارمیان با تاکید بر دسترسی به خدمات تخصصی سلامت روان برای همه مردم جامعه و دانشجویان، گفت: پیش بینی می کنیم حجم کار ادارات در این دوران با وجود مشاوره های آنلاینی که در این دوران برقرار بوده است، افزایش قابل توجهی پیدا کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1819

به "آمادگی ادارات مشاوره برای ارائه خدمات حضوری به دانشجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی ادارات مشاوره برای ارائه خدمات حضوری به دانشجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید