شروع واکسیناسیون داوطلبان بالاتر از 60 سال در روسیه

به گزارش مرد کوچک، نخستین گروه از داوطلبان مسن تر از 60 سال شامل 28 نفر، هفته گذشته دوز واکسن اسپوتنیک-5 علیه ویروس کرونا را دریافت نموده، همگی آنها تحت نظر پزشکان قرار داشته و تا به امروز عوارض جانبی نداشته اند.

شروع واکسیناسیون داوطلبان بالاتر از 60 سال در روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، نیکیتا لوماکین رئیس مطالعات بالینی وزارت بهداشت روسیه بیان کرد که نخستین گروه از داوطلبان دارای بیشتر از 60 سال، اولین دوز واکسن اسپوتنیک-5 علیه ویروس کرونا را دریافت کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی با اشاره به اینکه 28 نفر به عنوان بخشی از آزمایشات پس از ثبت واکسن، در این گروه سنی در تاریخ 28 اکتبر (7 آبان ماه) اولین دوز واکسن اسپوتنیک-5 را دریافت کردند، گفت: تمامی این داوطلبان در بیمارستان تحت نظر هستند وهیچ یک از آنها تا به امروز عوارض جانبی نداشته اند.

به گفته لوماکین، تمامی شرکت کنندگان در این آزمایش بیش از 60 سال دارند و مسن ترین فرد گروه، مردی 82ساله است و در میان این افراد، بیماران دیابتی، دارای فشار خون و نارسایی مزمن کلیه نیز وجود دارد.

علاوه بر این، آناستازیا راکووا معاون شهردار پایتخت روسیه نیز شب گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی بیان کرد که واکسیناسیون گسترده علیه ویروس کرونا در شهر مسکو از ماه آینده شروع می گردد.

وی اضافه نمود: ما وقت خود را تلف نمی کنیم و در حالی که صنایع کشور در حال فراوری مقدار مورد احتیاج واکسن هستند، ما نیز در حال ایجاد یک شبکه عظیم از اتاق های ویژه واکسیناسیون در شهر هستیم و استفاده انبوه از واکسن برای همه شهفرایندان علاقه مند در مسکو از ماه آینده شروع خواهد شد.

پیش از این سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو گفته بود، در ماه نوامبر-دسامبر (تا سرانجام امسال میلادی)، مقدار لازم واکسن در اختیار خواهد بود تا فرصت ثبت نام داوطلبان برای واکسیناسیون گسترده فراهم گردد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز هفته گذشته ابراز امیدواری کرد که واکسیناسیون گسترده تا سرانجام سال 2020 در کشور شروع گردد.

طبق گفته مقامات وزارت بهداشت روسیه، واکسیناسیون گسترده می تواند فرایند شیوع ویروس کرونا را کاملاً تغییر دهد و آن را به طور کامل کنترل کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1251

به "شروع واکسیناسیون داوطلبان بالاتر از 60 سال در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع واکسیناسیون داوطلبان بالاتر از 60 سال در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید