آئودی کانسپت خودروی الکتریکی A6 E-Tron را به نمایش گذاشت
به گزارش مرد کوچک، آئودی در نمایشگاه خودروی شانگهای از طرح مفهومی خودروی الکتریکی A6 E-Tron رونمایی کرد که قدرت و برد فوق العاده ای را ارائه می دهد.
آئودی A6 شناخته شده نسبت به نسخه ای که در چین فراوری و به طور اختصاصی با یک بدنه کشیده به فروش می رسد، کمی متفاوت است. اکنون نخستین حضور مدل جدید این خودرو در نمایشگاه خودروی شانگهای 2021 سبک دیگری از A6 را به نمایش می گذارد.
این خودرو یک سدان صرف نیست، بلکه یک اسپرت بک زیبا را به همراه رگه هایی از مدل های A5 و A7 آئودی نشان می دهد. با نامگذاری جالب توجه اِی6 ای-ترون (A6 E-Tron) شاهد یک خودروی لیفت بک کم ارتفاع با چرخ های عظیم 22 اینچی و نمای جانبی تمیزی هستیم که به لطف دوربین های جانبی به جای آینه و نبود دستگیره های در ممکن شده است.
A6 E-Tron با طول 4.96 متر، عرض 1.96 متر و ارتفاع 1.44 متر تقریبا به اندازه A7 Sportback است. چراغ های جلوی این خودرو از یک ماتریس LED باریک و چشم نواز بهره می برد که از نوع دیجیتال هستند و این یعنی مهندسی شده اند تا به عنوان پروژکتور هم عمل نمایند. آئودی پیش از این هم از این فناوری استفاده نموده بود اما اکنون از آن هم فراتر رفته و یک بازی ویدیویی را برای تلفن همراه توسعه داده که به جای نمایشگر مرکزی خودرو، آن را بر روی دیوار جلوی خودرو نمایش می دهد.
در عقب خودرو، طرح مفهومی A6 E-Tron مانند فیس لیفت Q5 از یک چراغ گسترده با عناصر OLED دیجیتال بهره می برد. آئودی ادعا می نماید که این فناوری تقریبا تغییرات قابل تنظیم نامحدودی از امضای نوری را ارائه می دهد و دارای جلوه فضایی سه بعدی جذابی است که پیش از این در خودروهای این شرکت دیده نشده بود.
همان طور که انتظار می رفت، این کانسپت بر پایه پلتفرم پریمیوم الکتریکی (PPE) که توسط آئودی و پورشه توسعه داده شده، ساخته شده است. Q6 E-Tron و نسل بعدی ماکان (Macan) نخستین خودروهایی هستند که از سال 2022 از این نوع پلتفرم استفاده خواهند کرد.
در همین حال A6 E-Tron با موتورهای الکتریکی دوتایی تولی می گردد که دارای خروجی مجموع 470 اسب بخار و گشتاور 800 نیوتن متر است. همچنین شتاب صفر تا 100 کیلومتر این خودرو کم تر از 4 ثانیه خواهد بود.
این کانسپت وابسته به شانگهای مشخصات فنی کاملا چشمگیری دارد که شامل مواردی مانند سیستم چهار چرخ متحرک کواترو (Quattro) تا سیستم تعلیق هوایی می گردد. بسته عظیم باتری 100 کیلووات ساعتی برای توزیع مطلوب وزن بین محورها نصب شده است و از شارژ سریع تا 270 کیلووات پشتیبانی می نماید.
این باتری باعث می گردد خودرو تنها در 10 دقیقه به برد بیش از 300 کیلومتر دست می یابد و رسیدن از 5 تا 85 درصد هم در کمتر از 25 دقیقه انجام می گردد. با پر بودن باتری، A6 E-Tron می تواند بیش از 700 کیلومتر را طبق استاندارد جهانی WLTP بپیماید. این برد چشمگیر فقط با نصب یک باتری نسبتا عظیم امکان پذیر نیست، بلکه به دلیل بدنه آیرودینامیکی خودرو با ضریب پسای 0.22 محقق شده است. اگرچه به پای ضریب پسای (Drag) 0.2 خودروی الکتریکی مرسدس هم EQS که به تازگی رونمایی شد نمی رسد، اما باز هم رقم قابل توجهی است.
آئودی هنوز فضای داخلی این طرح مفهومی را به نمایش نگذاشته اما اعلام نموده A6 E-Tron در کابین داخلی از ویژگی هایی بهره می برد که خودروهای سال آینده این شرکت بر پایه PPE خواهند داشت.
عکس ها: آئودی A6 E-Tron
Credit: Audi
منبع: Motor1
منبع: دیجیکالا مگ