9,3 درصد آمار اعتیاد در اصفهان مربوط به زنان است

به گزارش مرد کوچک، معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان با اعلام این که 9,3 درصد آمار اعتیاد استان اصفهان مربوط به زنان است، گفت: گرایش زنان به اعتیاد، الگوی متفاوتی نسبت به مردان دارد.

9,3 درصد آمار اعتیاد در اصفهان مربوط به زنان است

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، سمیه کریمی اظهار کرد: بیشترین سن شیوع به اعتیاد در زنان، به طور میانگین از 19 تا 35 سال است.

وی توضیح داد: میانگین سنی آغاز به مصرف مواد مخدر در جمعیت 15 تا 64 سال است، این میانگین سنی در مردان، 24 سال و یک ماه و در زنان 26 سال و دو ماه است.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در سال های اخیر سن مصرف مواد مخدر در دنیا کاهش یافته است، گرایش افراد تحصیل نموده، شاغل و زنان به مصرف مواد مخدر افزایش یافته است، همچنین آسیب پذیر شدن نهاد خانواده، مراکز آموزشی، مدارس، دانشگاه ها و حیطه های کاری از مصرف مواد مخدر افزایش یافته، درحالی که که با طیف گسترده ای از انواع مواد مخدر و دسترسی آسان به آن ها روبرو هستیم.

وی اضافه نمود: میانگین مصرف مواد مخدر سنتی در بین زنان معتاد بیشتر از مواد مخدر صنعتی است، پایداری در درمان زنان معتاد، به دلیل شرایط فیزیولوژیکی سخت تر از مردان است.

کریمی با اشاره به فعالیت یک مرکز توانمندسازی زنان بهبودیافته در استان اصفهان، ادامه داد: با فعال شدن مرکز توانمندسازی زنان بهبودیافته، زنانی که احتیاج به شغل و حمایت روانی اجتماعی دارند می توانند در این مراکز اقامت نمایند.

وی ادامه داد: این مرکز برای استفاده افرادی است که برنامه درمان مواد اعتیادآور را به اتمام رسانده اند و احتیاج به مکانی دارند که به صورت شبانه روزی در آنجا اقامت نمایند و از خدمات مرکز استفاده نمایند. آن ها حداکثر به مدت 6 ماه فرصت دارند تا محل زندگی دائمی و شغل برای خود به دست آورند و این مرکز مداخلات اجتماعی بعد از درمان اعتیاد، محیطی امن و کاملاً عاری از مواد اعتیادآور است.

کریمی خاطرنشان کرد: سه کمپ ویژه ازجمله یک مرکز تی سی (مرکز درمان اجتماع محور زنان)، دی آی سی (مراکز گذری کاهش آسیب زنان) و شل تر (سرپناه شبانه زنان) در مورد اعتیاد زنان در استان اصفهان فعالیت می نمایند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان ادامه داد: با توجه به اینکه بلای اعتیاد، کانون خانواده را نشانه گرفته است، باید در امر پیشگیری و آموزش از روش های خلاق و هنرمندانه و با بهره گیری از وجود هنرمندان و ورزشکاران وارد عمل شویم.

کریمی خاطرنشان کرد: اداره کل بهزیستی استان اصفهان با یاری نهادهای مردمی، برنامه پیشگیری از اعتیاد اجتماع محور را در محله های شهری و روستایی اجرا می نماید که هم اکنون حدود270 محله در استان تحت پوشش این برنامه و مشغول فعالیت هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 655

به "9,3 درصد آمار اعتیاد در اصفهان مربوط به زنان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9,3 درصد آمار اعتیاد در اصفهان مربوط به زنان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید