چگونه تاخیر و کنسل شدن پرواز خود را مدیریت نماییم؟

به گزارش مرد کوچک، کنسل شدن پرواز

یکی از موارد شایعی که ممکن است که در زمان هر پرواز و مسافرت هوایی پیش بیاید، این است که تاخیر و یا متعاقب آن، کنسل شدن پرواز پیش بیاید که البته در صنعت هوایی امری بسیار شایع است اما، پیش آمدن این موارد می تواند به صورت فردی برای هر کسی بیشتر شبیه به یک فاجعه باشد! می گوییم فاجعه چون هر کسی برای زمانش برنامه ریزی ها و اولویت های داخلی و خارجی مختلفی دارد که برای خودش مهم و حائز اهمیت هستند و با این که ممکن است که پدیده تاخیر و کنسل شدن پرواز برای شرکت های هواپیمایی جزئی از فرایند کاری آن ها باشد اما، کنسل شدن پرواز برای مسافران زیاد هم جالب نیست. به هر حال ما امروز در خبرنگاران می خواهیم به شما نکاتی را در این زمینه بیان کنیم تا به شما یاری کند تا این پدیده را مدیریت نمایید پس، با ما همراه باشید.

چگونه تاخیر و کنسل شدن پرواز خود را مدیریت نماییم؟

یکی از تجربه های ناراحت کننده و نگران کننده ای که برای هر مسافر هواپیما می تواند پیش بیاید این است که با تاخیر و کنسل شدن پرواز آن هم در آخرین ساعاتی که نزدیک به سفرش است، روبرو گردد. با این که این پدیده بسیار ناراحت کننده و به نوعی فاجعه بار است (همانطور که در مقدمه شرح دادیم) ولی می توان آن را به گونه ای مدیریت نمود که اولا امکان وقوعش برای شما به کمترین حد و ضریب ممکن برسد و بعلاوه که اگر به هر صورتی رخ داد، بتوانید آن را به برترین شکل ممکن همانند یک مسافر حرفه ای مدیریت نمایید.

به طور مثال توجه داشته باشید که اگر در زمانی مناسب و خوب بلیط هواپیمای خود را رزرو کنید، پیش از حرکت به سوی فرودگاه آماده شوید و با هواپیمایی که قرار است با آن پرواز نمایید تماس بگیرید و بعلاوه از حقوق خود به عنوان یک مسافر مطلع باشید و در هر شرایطی رفتاری مودبانه و بعلاوه رویه ای مثبت را در پیش بگیرید، می توانید هم از پدیده کنسل شدن پرواز و تاخیر آن جلوگیری کنید و هم اگر پیش آمد، به راحتی و به آرامی با آن کنار بیایید و پس از رتق و فتق کردن امور، بتوانید تا به موقع شرایط را درست نموده و به مقصد مورد نظر خود برسید.

و اما در ادامه راه هایی را به همراه شما آنالیز می نماییم که می توانند به این یاری کنند تا در زمان سفر خود با این پدیده درگیر نشوید.

دریافت گزارش های فرودگاه

پیشنهاد می کنیم که حتما چندی قبل از سفرتان، برای دریافت گزارش های فرودگاهی که پروازتان از آن صورت می پذیرد، ثبت نام کنید. درست است که به نظر می رسد این اقدام کمی زیاده روی است اما اگر به درد بخور نبود، هیچ وقت اصلا شکل نمی گرفت. توجه داشته باشید که حتما برای دریافت اطلاعات و هرگونه تغییر در برنامه های فرودگاه ثبت نام کنید تا به این شکل خبرها در همان لحظه خبرهای فرودگاه برای شما ارسال شوند. بنابراین شما قبل از سفرتان در صورت وجود تاخیر یا کنسل شدن پرواز مورد نظر خود، هر چه سریع تر می توانید برنامه ریزی مجدد داشته باشید.

روزهای خلوت برای پرواز مناسب تر هستند

یکی از انتخاب های هوشمندی که می تواند به شما یاری کند تا از کنسل شدن پرواز و تاخیر جلوگیری نمایید، برنامه ریزی سفرتان برای روزهای خلوت تر و کم ترافیک تر است. به طور مثال، روزهای وسط هفته به طور معمول خلوت تر هستند، بنابراین می توانید برای پیشگیری از تاخیر، این روزها را انتخاب کنید. بعلاوه از رزرو بلیط برای سفر در تعطیلات رسمی یا دیگر تعطیلات خودداری کنید تا از ضریب کنسلی و تاخیر پروازتان کم گردد.

شرایط پرواز خود را از قبل چک کنید

این امکان برای شما وجود دارد که به عنوان مسافر یک پرواز و فرودگاه، شما بتوانید تا با فرودگاه خود تماس بگیرید و یا حتی به صورت آنلاین شرایط پرواز مورد نظر خود را آنالیز کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که اگر به صورت آنلاین متوجه تاخیر پرواز خود و یا کلیه پروازهای آن فرودگاه و یا مقصد شدید، حتما برای اطلاعات بیشتر با فرودگاه تماس بگیرید تا مطمئن شوید اخباری که دریافت نموده اید، درست است.

بیمه سفر

اگر در هر صورتی نتوانستید تا از کنسل شدن پرواز خود جلوگیری نمایید، اگر بیمه سفر گرفته باشید برایتان از نظر اقتصادی این کنسلی جبران می گردد. توجه داشته باشید که شما در صورت وقوع تاخیر و یا کنسل شدن پرواز خود با داشتن بیمه پرواز می توانید تا درصدی از ضرری که به شما وارد شده است را جبران کنید و این خود یاری بسیار بزرگی به شما است. البته توجه کنید که از چه شرکتی بیمه را خریداری می نمایید زیرا بعضی از بیمه ها هزینه های دیگری همانند هزینه هتل، غذا و دیگر موارد را نیز تقبل می کنند. به طور مثال، اگر بیمه سفر داشته باشید و مجبور باشید به علت تاخیر یا کنسل شدن پرواز خود، شب را در همان شهر بمانید؛ می توانید تا برای رزرو دوباره بلیط از آن ها مجددا یاری بگیرید.

وسایل خود را با احتیاط بیشتری بردارید

با این که به همراه داشتن وسیله و لباس های اضافی و مناسب، یاریی برای جلوگیری از تاخیر و کنسل شدن پرواز به شما نمی نماید اما در شرایط مختلف در تحمل و مدیریت کردن اوضاع پیش آمده به شما یاری می نماید.

به طور مثال ممکن است هوا آن طور که پیش بینی نموده بودید نباشد و در نتیجه، به همراه داشتن لباس اضافی و مناسب برای گرم یا خنک شدن شما بسیار به درد بخود و کارآمد باشد. در ادامه این قسمت پیشنهاد می کنیم که دارو، لباس، و صابون بیشتری نیز با خود بردارید تا مبادا پرواز شما نیز تاخیر داشته باشد. ضمناًًً همواره یادتان باشد که پیش از سفرتان یک فهرست از وسایل مورد نیازتان تهیه کنید زیرا، این کار در زمان شما صرفه جویی بسیار زیادی می نماید.

البته پیشنهاد می کنیم که پیش از پرواز خود از راهنمای فرودگاه و یا حتی سایت فرودگاه برای اطمینان از حمل بعضی موارد بهره مند شوید تا در ساعات آخر به مسئله ای بر نخورید و استرس سفرتان نیز کمتر گردد.

بعلاوه، بهتر است که به همراه خود آب و غذای سبکی را نیز به همراه داشته باشید. پیشنهاد می کنیم که این خوراکی ها را برای مواقع ضروری در کیف همراه خود در کابین قرار دهید. به این نکته توجه داشته باشید که پیش از رسیدن به امنیت فرودگاه بطری آب را خالی کنید و پس از عبور دوباره آن را پر کنید.

با شرکت هواپیمایی خود در تماس باشید

اگر در هر صورتی با پدیده تاخیر و یا کنسل شدن پرواز روبرو شدید، با شرکت هواپیمایی خود تماس بگیرید و و بپرسید که تاخیر پرواز شما چقدر طول می کشد و چه تاثیری بر روی پرواز شما دارد. در واقع، شما از کننده آژانس می خواهید تا درباره تاخیر و تاثیر آن بر روی پرواز شما و پرواز اتصالی خود و شرایط بارهایتان بپرسید.

پرسیدن این سوالات برای شما به 2 علت حائز اهمیت است. علت اول این است که اگر این تغییرات بر پرواز اتصالی شما موثر باشد، باید آن را دوباره رزرو نمایید. علت بعدی این است که هواپیمایی های مختلف فرایند متفاوتی در رابطه با بارها هنگام تاخیر یا کنسل شدن پرواز دارند بنابراین، باید در این زمینه بیشتر به وسیله راه هایی بکه به شما گفتیم؛ اطلاعات کسب نمایید. توجه نمایید که شما در این شرایط، می توانید تا پرواز را دوباره رزرو کنید و یا درخواست بازپرداخت دهید.

در واقع شما می توانید به عنوان مسافر، بلیط پرواز خود را باز هم با همان هواپیمایی رزرو کنید و کننده آن ها نیز شما را برای برترین انتخاب هدایت کنند اما با وجود این امکان برای شما به عنوان مسافر وجود دارد که، اگر بخواهید بلیط هواپیمای خود را از هواپیمایی دیگری تهیه کنید و یا حتی می توانید درخواست دهید تا پول شما را مجددا تمام و کمال پس بدهند.

چک کردن شرایط آب و هوا

هیچ وقت این قضیه اهمیت خود را از دست نمی دهد که شما باید شرایط آب و هوا را چک کنید. توجه داشته باشید که اگر هوا بد باشد ممکن است که به احتاقتصادی بسیار زیاد بر روی شرایط پروازها تاثیرات مختلفی همانند تاخیر و یا کنسل شدن پرواز را بگذارد. یادتان نرود که هوای بسیار سرد، هوای توفانی و دیگر رویدادهای آب و هوایی می توانند تا باعث اختلال و مشکل در سفر شما شوند.

آرامش خود را حفظ نمایید

توجه نمایید که در این لحظات برترین کار این است که؛ رفتار مثبت و مودبانه خود را حفظ کنید، راهی برای استراحت و تفریح پیدا کنید، فرودگاه را کاملا بگردید، از مغازه ها، کافه ها، رستوران ها و حتی آرایشگاه موجود در فرودگاهتان تماشا نمایید، در اطراف راه بروید تا پاهایتان خسته و بی تحرک نماند، تا جایی که می توانید فضا را برای خود آرام نگه دارید، کتاب یا مجله بخوانید و به هر صورتی که برای شما امکانش هست و خودتان نیز دوست دارید، سرتان را گرم کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1971

به "چگونه تاخیر و کنسل شدن پرواز خود را مدیریت نماییم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه تاخیر و کنسل شدن پرواز خود را مدیریت نماییم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید