چطور رفتار مناسبی در هواپیما داشته باشیم؟

به گزارش مرد کوچک، 5 توصیه برای داشتن رفتار مناسب در هواپیما

سفر با هواپیما اگر چه باعث راحتی رفت و آمدها و سفر به منطقه ها مختلف جهان شده است اما اگر حتی یکبار تجربه سوار شدن به هواپیما را داشته باشید این را می دانید که در زمان های شلوغی خطوط، رفتارهای به ظاهر کوچک هم می تواند باعث عصبانیت مسافران گردد. در این مواقع برخی از افراد طوری رفتار می نمایند که ظاهرا در خانه خودشان هستند! اما شاید ندانند که رفتارشان درست نیست. این مطلب از خبرنگاران به همین علت نوشته شده تا به شما یاری کند تا جز آن دسته برخی از افراد نباشید:

چطور رفتار مناسبی در هواپیما داشته باشیم؟

هر مکانی رفتار خاصی را طلب می نماید مثلا وقتی در یک جمع محبت آمیز هستید، یک رفتار می توانید داشته باشید و در جمع رسمی، یک رفتار دیگر و به طور کلی هر محیطی رفتارهای خاص خودش را اقتضا می نماید. این رفتارها مخصوصا وقتی در هواپیما و در ارتفاع چند هزار کیلومتری و به مدت طولانی تری باشید، بیشتر خودش را نشان می دهد. پس چه رفتاری در هواپیما مناسب است؟

  • محفظه بالای سرتان فقط مخصوص شما نیست. این روزها همه دوست دارند تا آنجا که می گردد همراه خودشان بار جا به جا نمایند اما یادتان باشد که محفظه بالای سرتان فقط مختص شما نیست و همانقدر که شما دوست دارید وسایلتان را روی آن بچینید، بقیه هم دوست دارند! بنابراین بهتر است به میزان سهم خودتون، وسایلتان را بگدارید و همه جا را اشغال نکنید.
  • جایگاه را بخوابانیم یا نه؟ از آنجاییکه این موضوع همواره در هواپیماها بوده و هست، برخی از هواپیمایی ها همواره جایگاهشان را در حالت قفل شده می گذارند اما به طور کلی اگر خواستید جایگاه تان را بخوابانید و برای فرد پشت سری تان هم ایجاد مزاحمت نکنید، این 2 نکته را رعایت کنید: قبل از اینکه جایگاه تان را بخوابانید به نفر پشتی اطلاع بدهید و اینکار را به آرامی انجام دهید.
  • مهماندارها مقصر همه اتفاقات نیستند! شاید با خودتان فکر کنید چون مهمانداران در هواپیما سرویس می دهند، بنابراین باید مسئول هر اتفاقی باشند. باور کنید مهماندارها منوی غذایی، فاصله بین جایگاه ها، قوانین پرواز و … را از خودشان اختراع نکرده اند. پس اگر بابت هر کدام از این موضوع ها عصبانی شدید، خودتان را کنترل کنید و آن را روی آنها خالی نکنید. مهمانداران فقط دستورات ایمنی را به شما می کویند شما هم بهتر است در کمال احترام آنها را بپذیرید.
  • در جایگاه های وسطی، دسته جایگاه مال چه کسی است؟ شاید خیلی سوال پیش و پا افتاده ای باشد اما واقعیت این است که سوال خیلی ها است و خیلی از افراد همواره این موضوع را در ذهنشان مرور می نمایند. در جواب باید بدانید جایگاه وسطی به طور کلی خیلی جای مناسبی نیست چون کسی که در جایگاه وسط می نشیند فضای کافی برای دراز کردن پاها ندارد. بنابراین بهتر است به هر 2 دسته جایگاه اش تسلط داشته باشد.
  • سکوت: قانون طلایی… بهتر است فرض را بر این بگذارید که همه دوست ندارند در هواپیما با شما هم کلام شوند. خیلی ها دوست دارند تنها باشند، موزیک گوش بدهند و یا بخوابند. دانستن این قانون می تواند یاری زیادی به درک بهتر دیگران و داشتن رفتار مناسب در هواپیما کند.
منبع: الی گشت
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1983

به "چطور رفتار مناسبی در هواپیما داشته باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور رفتار مناسبی در هواپیما داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید