پلیس فرانسه مرکز پاریس را از مهاجران پاکسازی کرد

به گزارش مرد کوچک، پلیس فرانسه مرکز شهر پاریس را از صدها مهاجری که در اعتراض به نداشتن محل سکونت در مقابل ساختمان شهرداری پاریس چادر زده بودند، پاکسازی کرد.

پلیس فرانسه مرکز پاریس را از مهاجران پاکسازی کرد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به نقل از خبرگزاری رویترز، هیچ کس در عملیات پلیس آسیب ندید، اما یان مانزی از بنیانگذاران گروه یوتوپیا 56 که سازماندهی این اعتراض را برعهده داشت، گفت در صورتی که راه حلی برای این مشکل پیدا نگردد، اعتراض ها از سرگرفته می گردد.

وی اضافه نمود: همه افرادی که از این مکان تخلیه شدند، با ما در تماس هستند و اگر به خیابان بازگردانده شوند، اقدامات مان را دوباره شروع می کنیم.

اول سپتامبر سال گذشته هم عملیات مشابه پاکسازی مهاجران از مقابل ساختمان شهرداری پاریس انجام شد.

حدود 200 چادر عمدتا به رنگ قرمز در مقابل ساختمان شهرداری پاریس برپا شد و حدود 300 نفر از جمله بچه ها از کشورهای آفریقایی در آن پناه گرفتند.

سیزه محمد یکی از پناهجویان مستقر در این چادرها گفت: من در خیابان زندگی می کنم و خانه ای ندارم. اولویت من داشتن خانه و رفتن به مدرسه است.

بسیاری از پناهجویان از زمان بسته شدن اردوگاه عظیم مهاجران در بندر کاله در سال 2016 روانه پاریس شده اند.

این مهاجران از فقر و جنگ در کشورهای شمال آفریقا، خاورمیانه و آسیا به فرانسه گریخته اند.

پیش از این، هزاران نفر از پاریس به بندر کاله سفر کردند و کوشیدند با جا دادن خود در کامیون ها، خود را به انگلیس برسانند. تعداد اندکی هم این جهت را از راه آبی پیمودند.

عملیات پاکسازی پناهجویان در فرانسه پس از آن شروع شد که دولت با تصویب یک قانون امنیتی اصلاح شده، انتشار عکس یا ویدئو از چهره افسران پلیس حین انجام وظیفه در اماکن عمومی را محدود کرد.

رسانه ها گزارش دادند که این قانون به پلیس چراغ سبز می دهد تا مانع فعالیت خبرنگاران گردد و امکان ثبت موارد بدرفتاری نیروهای امنیتی با پناهجویان را محدود می نماید.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1715

به "پلیس فرانسه مرکز پاریس را از مهاجران پاکسازی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس فرانسه مرکز پاریس را از مهاجران پاکسازی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید