پایش ناوگان دانش آموزی با محصول دانش بنیان ایرانی

به گزارش مرد کوچک، تهران (پانا) - با یاری فناوری ژئوماتیک، سامانه پایش ناوگان دانش آموزی با هدف ساماندهی، مدیریت و نظارت بر عملکرد نهادها و مؤسسات مرتبط با این حوزه طراحی و به کار گرفته شد.

پایش ناوگان دانش آموزی با محصول دانش بنیان ایرانی

بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سامانه سپند (سامانه پایش ناوگان دانش آموزی) محصولی دانش بنیان است که به وسیله اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور و با حمایت گروه فناوری های ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طراحی و فراوری شده و در اختیار دستگاه های مختلف قرار گرفته است.

ادارات آموزش و پرورش، مدارس، والدین دانش آموزان، شهرداری ها، شرکت های مجاز حمل و نقل دانش آموزی، رانندگان و وزارت راه و شهرسازی از جمله بهره برداران این سامانه ملی هستند.

سامانه سپند با هدف ساماندهی، نظام مند کردن و بهبود فرآیند جابه جایی دانش آموزان در سراسر کشور با ایجاد وحدت رویه مستند بر اساس آیین نامه اجرایی حمل ونقل دانش آموزی و دستورالعمل اجرایی آیین نامه حمل ونقل دانش آموزی و افزایش امنیت و اطمینان دانش آموزان با استفاده از رانندگان دارای صلاحیت با پروانه فعالیت معتبر، خودروهای شناسایی شده با آرم و علایم ممیزه و دارای معاینه فنی و امکان رصد و پایش لحظه ای راستا تردد دانش آموزان از منزل به مدرسه و بالعکس ایجاد شده است.

از دیگر امکاناتی که این سامانه برای کاربران فراهم نموده، می توان به امکان شناسایی سرویس های فاقد مجوز به وسیله نصب برچسب و علایم ممیزه، امکان نظارت، مدیریت و برخورد پلیس و بازرسان با خودروهای غیرمجاز و امکان شفاف سازی وجوه پرداختی با عنوان هزینه های نرخ خدمات سرویس مدرسه و آگاهی دستگاه های مرتبط از هرگونه پرداخت و دریافت غیرموجه و قانونی اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 شهریور 1401 بروزرسانی: 9 شهریور 1401 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 2105

به "پایش ناوگان دانش آموزی با محصول دانش بنیان ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایش ناوگان دانش آموزی با محصول دانش بنیان ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید