نوردرمانی در کاهش علائم زوال عقل موثر است

به گزارش مرد کوچک، علائم رفتاری و روانی زوال عقل شامل آشفتگی، پرخاشگری، بی تفاوتی، روان پریشی، سوالات مکرر، سرگردانی و سایر رفتار های نامناسب است.

نوردرمانی در کاهش علائم زوال عقل موثر است

نور درمانی اغلب برای افراد مبتلا به اختلال عاطفی فصلی به منظور بهبود علائم آن ها استفاده می گردد، اما محققان بعلاوه در حال آنالیز فوتوتراپی (نوردرمانی) به عنوان یک درمان غیرتهاجمی برای زوال عقل هستند.

برای این مطالعه، محققان 12 کارآزمایی قبلی را آنالیز کردند. آن ها بعلاوه با استفاده از یک روش آماری که به عنوان متاآنالیز شناخته می گردد، نتایج این مطالعات را ترکیب کردند.

نویسندگان نوشتند: متاآنالیز ما نشان می دهد که فوتوتراپی عملکرد شناختی را در بیماران مبتلا به زوال عقل بهبود می بخشد، اما تأثیر معنی داری بر علائم رفتاری و روانی زوال عقل و خواب ندارد.

علائم رفتاری و روانی زوال عقل شامل آشفتگی، پرخاشگری، بی تفاوتی، روان پریشی، سوالات مکرر، سرگردانی و سایر رفتار های نامناسب است.

به گفته محققان: این یافته ها نشان می دهد که فوتوتراپی ممکن است یکی از امیدوارنماینده ترین مداخلات غیردارویی برای بهبود علائم اصلی زوال عقل باشد.

در حالی که برای معین اینکه چه نوع نور درمانی بیشترین نتایج را ایجاد می نماید، باید تحقیقات بیشتری انجام گردد.

اما به گفته محققان، به طور کلی، نوری که به چشم می رسد باید روشن تر از آنچه در خانه یافت می گردد باشد. علاوه بر این، نور باید به گونه ای باشد که باعث گردد فرد نور را دریافت کند، مهم نیست که از چه روشی باشد.

افرادی که دارای اختلال عاطفی فصلی هستند، گاهی اوقات از یک جعبه نور استفاده می نمایند بطوریکه جلوی نور می نشینند و در یک جهت خاص نگاه می نمایند. با این حال، ممکن است افراد مبتلا به زوال عقل نتوانند به میزان کافی طولانی بنشینند تا نور به طور مداوم به چشمان آن ها برسد.

منبع: فرارو
انتشار: 28 فروردین 1402 بروزرسانی: 28 فروردین 1402 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 2209

به "نوردرمانی در کاهش علائم زوال عقل موثر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوردرمانی در کاهش علائم زوال عقل موثر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید