معرفی کوه پارک مشهد Mountain Park

به گزارش مرد کوچک، کوه پارک مشهد

در این مطلب از وب سایت گردشگری خبرنگاران شما را با کوه پارک مشهد آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

معرفی کوه پارک مشهد Mountain Park

کوه پارک مشهد با داشتن یک میلیون درخت، بزرگترین پارک کوهستانی ارتفاعات جنوبی شهرک مشهد است که منظره فوق العاده هیجان انگیزی به کل شهر مشهد دارد.

این پارک در غرب حرم مطهر امام رضا (ع)، با فاصله 17 کیلومتر قرار گرفته است و پذیرای مسافران و زائران است. با افتتاح کوه پارک مشهد مکانی دیگر به جاذبه های گردشگری مشهد علاوه بر پارک ملت مشهد، باغ ملک آباد و بوستان کوه سنگی مشهد افزوده شد.

این پارک در ارتفاعات جنوبی مشهد قرار گرفته است. درخت و درختچه ها فضای زیبایی به کوه پارک داده اند. مزرعه حیوانات جایی است که می توانید انواع حیوانات را در دل طبیعت ببینید. در حالیکه در ماشین خود نشسته اید، فیلم مورد علاقه خود را بر پرده سینما ببینید که به آن سینما ماشین می گویند که در کوه پارک مشهد فراهم شده است.

پروژه کوه پارک در تاریخ 26 تیرماه 1399 ، بدون هیچ جشنی با بیش از 2 میلیون متر مربع، معادل 250 برابر یک زمین فوتبال و حدود 3 برابر پارک ملت، افتتاح شد. قرار براین بود که این قسمت از دامنه کمربندی جنوبی بزرگراهی احداث گردد اما با تغییر کاربری آن هم اکنون کوه پارک مشهد با داشتن بیش از یک میلیون درخت آماده ورود شهروندان به این پارک بزرگ است.

امکانات پارک

پروژه کوه پارک هنوز تکمیل نیست و جنگلی مصنوعی و دست ساز چندین آبشار مصنوعی کوچک و بزرگ در آن در دست احداث است اما با این حال در چند ماهی که از افتتاح آن می گذرد قابل استفاده برای تفریحات خانوادگی است و با توجه به مساحتی که دارد قابل استفاده برای کوهپیمایی و دوچرخه سواری است. با آمدن به کوه پارک دیگر نگران پیدا کردن جای پارک هم نیستید.

سینما ماشین، رستوران سیار، مزرعه حیوانات و کارفود از جمله برنامه هایی است که در اینجا پیش بینی شده است و در حال حاضر 5 کارفود که انواع فست فود را ارائه می نمایند، افتتاح شده و به مراجعان خدمات می دهد.

نحوه دسترسی

این پارک با طول بیش از 5 کیلومتر در بلوار شهید فکوری، پایانی دلاوران قرار گرفته است که تنها قسمت ورودی، خروجی آن برای عابران، دوچرخه سواران و خودروسواران از سمت خیابان دلاوران است. پارکینگ مناسبی برای خودروها در نظر گرفته شده است و ورودی آن رایگان است.

اگر ماشین ندارید، با اتوبوس های تندرو خط 4 به میدان سلمان بروید. از آنجا خیابان دلاوران را تا پایان بروید تا به خیابان نخل برسید. تابلوها شما را در رسیدن به پارک کمک می نمایند.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 19 مهر 1403 بروزرسانی: 19 مهر 1403 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 2309

به "معرفی کوه پارک مشهد Mountain Park" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی کوه پارک مشهد Mountain Park"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید