بازسازی کاشی کاری چینی خانه مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی

به گزارش مرد کوچک، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، کریم لطفی صبح امروز، 24 دی ماه اظهار کرد: در 9ماهه سال جاری در حوزه میراث فرهنگی طرح های مختلفی اجرا شده که از جمله این اقدامات در بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی بوده و شامل اتمام صحن قزلباشلار، راه اندازی پنج موزه، اجرای تابلوی معرفی مغازه ها، اجرای بازسازی کاشی کاری گنبد شاه اسماعیل، اتمام پروژه الحاق حمام شیخ به میدان و بازسازی کاشی کاری چینی خانه است.

بازسازی کاشی کاری چینی خانه مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

او از بازسازی مدرسه پورسینا شامل بازسازی سقف چوبی، دیوارهای ریخته شده و.... در این مدت اطلاع داد و عنوان نمود: در مدرسه جعفری اسلامی نیز تکمیل بازسازی تمامی درها و پنجره های چوبی طبقه اول، تکمیل بازسازی اورسی تالار و اتاق، اجرای کف سازی، بازسازی دو پنجره چوبی طبقه فوقانی و تکمیل نازک کاری اجرا شده است.

معاون میراث فرهنگی اردبیل بازسازی نمای جنوبی و تعمیرات اورسی های ضلع جنوبی مسجد میرزا علی اکبر، اجرای تأسیسات مکانیکی و تکمیل بعضی عملیات بنایی سربینه حمام یعقوبیه و اجرای سه ایوان آجری جلوی مغازه های بازار سرای وکیل را از اقدامات اجرا شده در این بناها اظهار داشت.

او در خصوص بازسازی و ساما دهی خانه های تاریخی، اعلام کرد: در 9ماهه سال جاری شیب بندی و ایزولاسیون پشت بام خانه خلیل زاده و پاک سازی و آواربرداری و بازسازی دیوار شمالی بنا، اجرای ازاره سنگی، ساخت پنچره های چوبی، اصلاح و تعویض آب باران، عایق کاری پشت بام و... خانه رئیسی 1 و 2 اجرا شد.

لطفی از شروع مطالعات بازار تاریخی اردبیل اطلاع داد و اضافه کرد: بازسازی رواق های حیاط و اتاق های ضلع غربی، اتمام نازک کاری، اجرای بخشی از نمای شمالی و در شرف بهره برداری آن در حسینیه مجتهد دلجو و آواربرداری سقف های فروریخته و اجرای سقف زیرزمین در بخش تالار اصلی حسینیه حاج عبادلله نیز سال جاری اجرا شده است.

او با اشاره به طرح های اجرایی در شهرستان های استان ادامه داد: از جمله پروژه های اجرایی در شهرستان نمین تراشیدن نازک کاری فرسوده داخلی، حذف بنایی های الحاقی و تخلیه مخازن آب سرد و گرم حمام حور روستای حور و اجرای سفت کاری و نازک کاری و افزایش زیربنای سالن نمایشگاه الحاق صنایع دستی بوده است.

معاون میراث فرهنگی اردبیل با اشاره به اجرای سفت کاری و نازک کاری کامل یادمان شهدای گمنام بیله سوار و محوطه سازی آن، عنوان نمود: در گرمی تجهیز ساختمان موزه گرمی، اجرای نازک کاری، تأسیسات الکتریکی و مکانیکی و ساخت و نصب پنجره های آن و در پارس آباد نیز در ساختمان صنایع دستی اجرای دیوارهای سفالی محیطی و کرسی چینی و ایزولاسیون و پرکردن محوطه داخلی با توفان(مخلوط رودخانه ای) را شاهد بودیم.

او از اتمام گنبد آجری و اجرای کامل بندکشی بقعه شیخ کشف الدین روستای دایوکندی هشت جین و تعویض چهار مورد پنجره آلومینیومی و تبدیل به چوبی مسجد خمس خلخال اطلاع داد و اظهار کرد: اجرای سقف تیرچه بلوک در محوطه ورودی غار گلستان نیر، بازسازی پایه های سنگی و طاق ها و بدنه آجری پل آغلاغان و آواربرداری و کف سازی مسیرهای دسترسی دستکندهای کنزق نیز از جمله پروژه های اجرایی بوده است.

لطفی خرید مصالح و پوشش محوطه باستانی مکتب اوشاقلاری شهر یری و برآورد اولیه هزینه عملیات و درج در سامانه برای انتخاب پیمانکار موزه شیخ حیدر مشگین شهر را از دیگر اقدامات در 9ماهه نخست سال جاری عنوان نمود.

منبع: گردشبان
انتشار: 27 دی 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1346

به "بازسازی کاشی کاری چینی خانه مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی کاشی کاری چینی خانه مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید