مرز لیبی و سودان بسته شد

به گزارش مرد کوچک، سودان بنا به تصمیم شورای حاکمیتی این کشور، مرز خود با لیبی و جمهوری آفریقای مرکزی را بنا به دلایل امنیتی، بست.

مرز لیبی و سودان بسته شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شورای حاکمیتی سودان روز پنجشنبه گذشته در شهر نیالا مرکز دارفور جنوبی از بسته شدن مرز سودان با لیبی و جمهوری آفریقای مرکزی اطلاع داد.

این تصمیم شورای حاکمیتی به ریاست عبدالفتاح البرهان در نشست با دولت محلی دارفور جنوبی اتخاذ شد و دلیل این تصمیم نیز تهدید علیه امنیت و اقتصاد سودان اعلام شده است.

طبق گزارش شبکه سعودی العربیه، در چند سال گذشته تعدادی از شورشیان با هدف افزایش سطح توانایی های خود و تجهیز به سلاح های مختلف از منطقه دارفور عبور نموده و وارد لیبی شده اند.

آمارهای سازمان ملل نشان می دهد که در نتیجه نزاع داخلی در منطقه دارفور، ده ها هزار نفر کشته و بیش از دو میلیون نفر آواره شده اند.

موقعیت جغرافیایی سودان

سودان در راستا مهاجرت مهاجران از شرق و غرب آفریقا به اروپا واقع شده و سالانه هزاران نفر سعی دارند خود را به وسیله سودان به دریای مدیترانه و از آن به سواحل اروپا برسانند.

نیروهای واکنش سریع سودان نیز هفته گذشته اعلام نمود که 138 آفریقایی از جمله ده ها سودانی را که سعی داشتند به صورت غیرقانونی وارد لیبی شوند، بازداشت نموده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 420

به "مرز لیبی و سودان بسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرز لیبی و سودان بسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید