فضانوردی که در مراسم تاجگذاری شاه انگلیس شرکت کرد

به گزارش مرد کوچک، فضانورد ماموریت آینده آرتمیس 2 به مقصد ماه، دیروز در مراسم تاج گذاری چارلز سوم حضور داشت.

فضانوردی که در مراسم تاجگذاری شاه انگلیس شرکت کرد

به گزارش ایسنا، جرمی هانسن (Jeremy Hansen) فضانورد آژانس فضایی کانادا (CSA)، راهپیمایی ملی کانادا را در مراسم تاج گذاری که دیروز ششم مه در لندن برگزار گشت، رهبری کرد. هانسن در مقابل مری سایمون (Mary Simon) فرماندار کل کانادا و همسرش ویت فریزر (Whit Fraser)، جاستین ترودو (Justin Trudeau) نخست وزیر کانادا و همسرش سوفی گرگوار ترودو (Sophie Grégoire Trudeau)، پرچم کشور خود را حمل کرد.

هانسن به عنوان متخصص ماموریت 10 روزه آرتمیس 2 (Artemis 2) پرواز خواهد کرد که انتظار می رود اواخر سال آینده به مقصد ماه پرتاب شود. آرتمیس 2 نخستین پرواز فضایی برای این خلبان سابق نیروی هوایی سلطنتی کانادا (RCAF) خواهد بود. هانسن با این ماموریت، به نخستین غیرآمریکایی تبدیل خواهد شد که مدار پایین زمین را طی یک ماموریت به مقصد ماه ترک می کند.

هانسن در یک توییت منتشر شده پیش از تاج گذاری، به خاطر انتخاب شدن برای چنین مناسبتی تشکر کرد. او در این توییت که روز چهارم مه منتشر شد، نوشت: این باعث افتخار است که از من خواسته شده تا پرچم کانادا را برای تاج گذاری پادشاه و ملکه حمل کنم.

فضانوردان دیگر که در مراسم تاج گذاری حضور نداشتند، دیدگاه منحصربه فرد خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشتند. در طول این مراسم، توماس پسکت (Thomas Pesquet) فضانورد آژانس فضایی اروپا، تصویری را از لندن در توییتر منتشر کرد که در سال 2021 از ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) گرفته شده بود.

پسکت نوشت: امروز چشم ها به سمت لندن معطوف خواهند شد. در این عکس می بینیم که لندن در یک روز (و شب) تابستانی از ایستگاه فضایی بین المللی چگونه به نظر می رسد.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، آرتمیس 2 قرار است در نوامبر 2024 پرتاب شود. در این ماموریت، چهار فضانورد شامل رید وایزمن (Reid Wiseman) فرمانده، ویکتور گلاور (Victor Glover) خلبان، کریستینا کخ (Christina Koch) و جرمی هانسن متخصصان ماموریت، پیش از بازگشت به زمین، یک بار به دور ماه پرواز می کنند.

این ماموریت به عنوان یک پرواز آزمایشی برای تأیید عملیات و رویه های کپسول اوریون (Orion) عمل خواهد کرد تا پس از آن، ماموریت سرنشین دار دیگری به نام آرتمیس 3 پرتاب شود و فضانوردان را در سال 2025 به سطح ماه ببرد.

منبع: فرارو
انتشار: 17 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1402 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 2217

به "فضانوردی که در مراسم تاجگذاری شاه انگلیس شرکت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضانوردی که در مراسم تاجگذاری شاه انگلیس شرکت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید