تور دوحه: غذاهای قطر که باید در سفر به این کشور حتما امتحان کنید

به گزارش مرد کوچک، در قطر وعده صبحانه معمولا شامل غذاهای سبک مانند ماست، پنیر، زیتون و قهوه است و ناهار شامل غذاهای اصلی به همراه مزه های مختلف و وعده شام معمولاً یک غذای کاملا سبک است. در مناسبت های خاصی مانند ماه رمضان ممکن است وعده یه شام کمی مفصل تر برگزار گردد. در کل قطر دارای غذاهای متنوعی است. با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید تا با بعضی از برترین غذاهای قطر آشنا شوید. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه خریداری نمایید.

تور دوحه: غذاهای قطر که باید در سفر به این کشور حتما امتحان کنید

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

برترین غذاهای قطر

مکبوس

مکبوس یکی از برترین غذاهای قطر است. این غذا با برنج و گوشت مزه دار شده طبخ می گردد. البته می توانید در رستوران به جای گوشت درخواست ماهی یا دیگر غذاهای دریایی را داشته باشید. پیش از سرو این غذا گلاب یا آب لیمو روی آن ریخته می گردد تا طعم و مزه خوب و دلچسبی به آن ببخشد. اگر ادویه های خوش عطر و خوش مزه این غذا برای تان کافی نیست می توانید درخواست سس سالسا هم از رستوران داشته باشید. پارک انگری بردز دوحه

کباب

یکی از غبرترین غذاهای قطر انواع کباب است. خیلی از رستوران های دوحه انواع کباب ها را با نان های مختلف سرو می نمایند. رستوران کباب کینگ که در منطقه بن عمران واقع شده یکی از برترین کباب های دوحه را با قیمتی کاملا مناسب عرضه می نماید. خیابانی در الغنیم محل قرارگیری رستوران ها و غذاخوری های بسیار خوبی است و بیشتر این رستوران ها کباب سرو می نمایند. رستوران های لامزانی گریل و خوش کباب دو کبابی معروف هستند. افرادی که عاشق خوردن کباب هستند می توانند در رستوران های دوحه برترین کباب عمر خود را میل نمایند. در اواخر هفته ممکن است پیدا کردن جا کمی سخت باشد زیرا این رستوران بسیار شلوغ می گردد.

هریس

هریس یکی دیگر از برترین غذاهای قطر است که با گندم و گوشت خرد شده و آب پز تهیه می گردد. این غذا مشابه غذاهایی مانند شوربا است و یکی از محبوب ترین غذاهای ماه مبارک رمضان، عید و مناسبت های مختلف محسوب می گردد. دارچین و هل باید حتماً به این غذا افزوده شوند تا رنگ و بوی خاصی به آن ببخشند. این غذا را می توانید در رستوران برادران افغان یا (Afghan Brothers) پیدا کنید.

فلافل

این توپ سرخ شده خوشمزه که از نخود یا باقلای چرخ شده تهیه می گردد، یکی از محبوب ترین غذاهای قطری است. این غذا را با سس مخصوصی به نام طحینه سرو می نمایند. فلافل یک غذای سنتی خاورمیانه است که در خیلی از نقاط دنیا شناخته شده است و هواداران زیادی دارد. فلافل را معمولا با نان های پیتا به صورت ساندویچ سرو می نمایند. خیلی از رستوران های دوحه از جمله رستوران (Al Rabwah) فلافل های خیلی خوبی سرو می نمایند.

شاورما

کمتر کسی است که نام شاورما را نشنیده باشد. در حقیقت این غذا یکی از غذاهای محبوب همه افرادی است که عاشق غذا خوردن هستند. نام این غذا ریشه ترکی دارد که به معنای چرخیدن است. برای آماده کردن شاورما گوشت در زمان کباب شدن روی سیخ در حال چرخیدن است و تکه های کوچکی از آن با چاقو بریده می شوند. این غذا با انواع سس ها، ترشی ها و سبزیجات سرو می گردد. قیمت شاورما بسیار مناسب است و یکی از غذاهایی است که حتما باید در سفر به قطر آن را امتحان کنید.

لقمات

لقمات یکی از محبوب ترین دسرهای قطر با بافتی نرم در داخل و رویه ترد است. این دسر محبوب اغلب در ماه مبارک رمضان سرو می گردد. لقمات به دو روش تهیه می گردد. مردم قطر آن را به روش سنتی با کره، شیر، آرد، شکر، زعفران و هل درست می نمایند. سپس آن را در یک شهد شیرین و عسل فرو می برند.

ثرید

این غذا در واقع نوعی خورش است که با ترکیب سبزیجاتی مانند سیب زمینی، هویج و لوبیا به همراه گوشت یا مرغ تهیه می گردد. این غذای محبوب قطری همراه با نان سرو می گردد. برای خوردن این غذا نان را به داخل این غذا فرو می برند تا به خورش آغشته گردد. موزه ملی قطر

مدروبا

یکی دیگر از غذاهای محبوب قطر که از غذاهای مورد علاقه روزه داران در ماه مبارک رمضان است، مدروبا است. این غذا ترکیبی از برنج، شیر، کره و هل است که با یکدیگر پخته و ترکیب می شوند. مرغ و گوشت و پوره لوبیا هم با این غذا سرو می گردد.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 15 آذر 1400 بروزرسانی: 15 آذر 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1854

به "تور دوحه: غذاهای قطر که باید در سفر به این کشور حتما امتحان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دوحه: غذاهای قطر که باید در سفر به این کشور حتما امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید