شورای امنیت درباره کودتا در میانمار نشستی را برگزار می نماید

به گزارش مرد کوچک، به گزرش خبرنگاران، شبکه تلویزیونی الجزیره هم اکنون در خبری فوری گفت: شورای امنیت سازمان ملل قرار است فردا سه شنبه درخصوص وقوع کودتا در میانمار نشست ویژه ای تشکیل دهد.

شورای امنیت درباره کودتا در میانمار نشستی را برگزار می نماید

بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، موضوع سیطره ارتش میانمار بر این کشور و بازداشت آنگ سان سوچی رهبر حزب حاکم میانمار از موضوعات مورد بحث در این نشست خواهد بود.

لازم به ذکر است که ارتش میانمار در ساعات ابتدایی امروز دوشنبه طی یک سری عملیات هماهنگ و برنامه ریزی شده آنگ سان سوچی رهبر حزب حاکم این کشور به همراه شماری از مقامات بلندپایه حزب اتحادیه ملی برای دموکراسی را بازداشت و در میانمار شرایط فوق العاده بیان کرد.

شبکه تلویزیونی وابسته به ارتش میانمار در این باره بیان کرد که قدرت به مین آنگ هلاینگ فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور منتقل شده است.

بازداشت آنگ سان سوچی رهبر حزب حاکم میانمار و شماری دیگر از مقامات این حزب پس از آن روی داد که ارتش این کشور بر درخواست خود جهت انجام تحقیقات در خصوص بروز تقلب در انتخابات سال گذشته پافشاری می کرد.

لازم به ذکر است که حزب اتحادیه ملی برای دموکراسی در انتخابات ماه نوامبر با اختلاف آرای چشمگیری پیروز شد، اما به اتهام عدم اعطای حق به رأی دهندگان در این منطقه پرتنش مورد انتقاد گسترده گروه های راست گرا نهاده شد.

گروه اپوزیسیون و متحد با ارتش میانمار نتایج این انتخابات را به چالش کشید و ارتش میانمار نیز چند هفته پیاپی ادعا می کرد که تخلفات گسترده انتخاباتی به وقوع پیوسته و اینکه 8.6 میلیون مورد تقلب پیدا نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1436

به "شورای امنیت درباره کودتا در میانمار نشستی را برگزار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای امنیت درباره کودتا در میانمار نشستی را برگزار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید