شرکتی نوپا با حمایت صندوق نوآوری ماهانه 80 دستگاه تصفیه هوا و ضدعفونی تولید می کند

به گزارش مرد کوچک، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: این شرکت با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی پیروز به ساخت ماهانه 80 دستگاه و سالانه هزار دستگاه تصفیه هوا و ضدعفونی سطوح و اماکن شده است.

شرکتی نوپا با حمایت صندوق نوآوری ماهانه 80 دستگاه تصفیه هوا و ضدعفونی تولید می کند

محمدرضا فیض نسب، مدیرعامل شرکت توسعه فناوری شمیم شریف در مصاحبه با خبرنگار فناوری خبرنگاران، استفاده از گاز ازن O3 را راهکاری برای از بین بردن ویروس کرونا اعلام کرد و گفت: از آنجایی که گاز ازن، کرونا ویروس سارس (SARS coronavirus) را از بین می برد به دلیل شباهت بیماری کووید 19 به کرونا ویروس سارس این امکان وجود دارد که گاز ازن بر کرونا ویروس جدید نیز موثر باشد.

فیض نسب، ازن را یکی از قوی ترین مواد استریل کننده تجاری در دنیا اعلام کرد و گفت: به وسیله دستگاه ازن ژنراتور می توانیم گاز ازن یا مولکول سه اتمی اکسیژن را از هوا تولید کنیم. مولکول ازن بسیار ناپایدار است و به سرعت واکنش می دهد و می تواند هر نوع میکروارگانیزمی مثل ویروس، قارچ و باکتری را اکسید کرده و از بین ببرد. استفاده از ازن یکی از روش های نوین ضدعفونی در دنیا با اثرگذاری بالا و هزینه جاری بسیار کم است که این سیستم ضدعفونی می تواند برای تصفیه، ضدعفونی، میکروب زدایی و حذف مواد کلوئیدی استفاده شود.

وی ادامه داد: دستگاه های ازن ساز یا ازن ژنراتور شرکت ما، با استفاده از تکنولوژی روز دنیا بر اساس روش تخلیه الکترونیکی کرونا عمل می کند، طبق این تکنولوژی اکسیژن یا هوا (متناسب با هدف) به مولکول های ازن تبدیل می شوند که در دامنه وسیعی، از صنعت گرفته تا بهداشت و درمان مانند سیستم های ضدعفونی کننده و گندزدایی آب شرب، آب ورودی به دستگاه های مبدل حرارتی، آب استخرها، حوضچه های آبزی پروری و آب مصرفی در کشاورزی و میکروب زدایی وسایل پزشکی کاربرد دارد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان تهیه پکیج های ضدعفونی کننده را به عنوان مسئولیت اجتماعی شرکت متبوع خود اعلام کرد و گفت: از ازن برای تصفیه سیستم فاضلاب استفاده می کردیم، اما در شرایط حساس کنونی برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در کشور اقدام به ارائه دستگاه هایی مطابق با نیاز مشتری کردیم. این پکیج ها برای ضدعفونی هوا و سطوح و مکان هایی، چون قطار های مترو، اتوبوس، شعب بانک، اتاق های هتل، سالن های تولید کارخانجات، اتاق های بخش عفونی بیمارستان، دفاتر عمومی و منازل قابل استفاده است.

وی به قابلیت های استفاده از گاز ازن برای تصفیه هوا و محیط تاکید کرد و گفت: ازن برخلاف ضدعفونی کننده های معمولی مثل کلر و فرمالین هیچ گونه مواد سمی یا مضری بر جای نمی گذارد. نیمه عمر بسیار کوتاه ازن (بین 17 تا 30 دقیقه) است که پس از مدت کوتاهی شکسته و به مولکول پایدار اکسیژن تبدیل می شود. ازن به عنوان یک اکسنده بسیار قوی، قابلیت های بسیاری در مصارف صنعتی و خانگی دارد. این در حالی است که اثرات زیست محیطی زیان باری در پی نخواهد داشت.

فیض نسب در سرانجام در مورد تسهیلات دریافتی از صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: ما از صندوق نوآوری مبلغ 300 میلیون تومان دریافت کردیم که این تسهیلات به عنوان سرمایه در گردش، امکان تولید بیشتر دستگاه ازن ژنراتور یا ازن ساز را برای ما فراهم کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 989

به "شرکتی نوپا با حمایت صندوق نوآوری ماهانه 80 دستگاه تصفیه هوا و ضدعفونی تولید می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکتی نوپا با حمایت صندوق نوآوری ماهانه 80 دستگاه تصفیه هوا و ضدعفونی تولید می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید