شرایط برای توسعه روابط تجاری استان هرمزگان با قزاقستان مهیاست

به گزارش مرد کوچک، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس با اشاره به فراهم بودن شرایط برای توسعه روابط تجاری استان هرمزگان با کشور قزاقستان، گفت: بدون شک ظرفیت های استان هرمزگان برای فعالان مالی در قزاقستان قابل توجه خواهد بود، ضمن اینکه ایران و قزاقستان ظرفیت بسیار خوبی برای همکاری همه جانبه دارند و ما نیز بر استفاده از ظرفیت ها برای توسعه روابط در زمینه های مختلف مالی و تجاری تأکید داریم.

شرایط برای توسعه روابط تجاری استان هرمزگان با قزاقستان مهیاست

محمدرضا صفا در نشست با بریک سادیکوف، کنسول نو قزاقستان در بندرعباس، اضافه نمود: ظرفیت های استان هرمزگان در ابعاد تجاری، بندری، کشاورزی، معدنی... می تواند فصل نوی در توسعه روابط تجاری هرمزگان با قزاقستان ایجاد کند.

صفا توضیح داد: استان هرمزگان با داشتن ظرفیت های مالی بی نظیر و با فراوری انواع محصولات کشاورزی و آبزیان و محصولات باغی خارج از فصل و بعلاوه داشتن ظرفیت دروازه های صادراتی، نقش راهبردی در رونق فراوری و اقتصاد دارد و جذب سرمایه گذار خارجی از اولویت های ما در اتاق بندرعباس است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس ادامه داد: بخش عمده ای از محصولات کشاورزی کشور در هرمزگان فراوری می گردد و از این حیث در بسیاری از محصولات مهم مانند گوجه فرنگی، پیاز، بادمجان، هندوانه، خرما و مرکبات و بعلاوه بخش آبزیان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

صفا ابراز امیدواری کرد: فعالان مالی قزاقستان بتوانند در بخش میوه و مرکبات و بعلاوه در بخش آبزیان از ظرفیت های استان هرمزگان استفاده نمایند.

وی اضافه نمود: ما برای توسعه مناسبات تجاری با قزاقستان هیچ محدودیتی نداریم و می توانیم به برترین نحو ممکن پذیرای هیات های تجاری از کشور قزاقستان و اعزام هیات تجاری از استان هرمزگان به این کشور باشیم.

در این نشست، کنسول قزاقستان در بندرعباس نیز با تأکید بر اینکه ما در پی افزایش مناسبات تجاری با استان هرمزگان هستیم، گفت: ما در پی خواهرخواندگی هرمزگان با مانگستائو قزاقستان هستیم و بدون شک اتاق بندرعباس در این خصوص نقش مهم و کلیدی دارد.

بریک سادیکوف اضافه نمود: یکی از اهداف مهم دولت قزاقستان برای راه اندازی دفتر کنسولگری در بندرعباس افزایش و ایجاد روابط خواهرخواندگی با استان هرمزگان است و امید است سال جاری شاهد توسعه روابط تجاری با استان هرمزگان باشیم.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 11 تیر 1401 بروزرسانی: 11 تیر 1401 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 2056

به "شرایط برای توسعه روابط تجاری استان هرمزگان با قزاقستان مهیاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط برای توسعه روابط تجاری استان هرمزگان با قزاقستان مهیاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید