ساحل و جنگل گیسوم؛ نگین گردشگری گیلان

به گزارش مرد کوچک، زندگی در شهر و مواجهه با مسائل و دغدغه های روزمره روح انسان را خسته می نماید و او را به سوی مکان هایی به دور از هیاهوی شهر می کشاند و طبیعت این نعمت خدادادی، همواره با روی باز آغوشش را به روی ما گشوده و آرامش را برای مان به ارمغان آورده است.

ساحل و جنگل گیسوم؛ نگین گردشگری گیلان

پارک جنگلی گیسوم با دارا بودن جنگل و ساحل یکی از جاذبه های جهانگردی گیلان است که همه ساله در ایام مختلف سال پذیرای میلیون ها جهانگرد داخلی و خارجی است.

برای رسیدن به یکی از زیباترین پارک های جنگلی ایران کافی است از رشت به سمت آستارا حرکت و از منطقه پره سر عبور کنیم، کمی پس از ورود به این پارک درختان سر به فلک کشیده دالانی را بر فراز سر هر رهگذر ایجاد می نماید.

پارک جنگلی گیسوم قطب جهانگردی گیلان

رامین باباپور شهردار تالش گفت: پارک جنگلی گیسوم در 18کیلومتری جاده تالش به انزلی واقع شده است،پارک جنگلی گیسوم حدود 80 هکتار مساحت دارد و در جایی واقع است که دریا و جنگل در فاصله کمی از هم قرار دارند، اگر از جنگل های سرسبز دل بکنی و جاده جنگلی را ادامه دهی تا روستای دیناچال را پشت سر بگذاری، در آخر ساحل دریای خزر را پیش روی خود خواهی دید.

وی اضافه نمود: منطقه ای که امروزه با عنوان پارک جنگلی گیسوم شناخته می گردد در حدود پانزده سال پیش با سرمایه گذاری شهرداری تالش به یک مقصد جذاب تبدیل شد و امروزه به عنوان یکی از قطب های جهانگردی استان گیلان از آن یاد می گردد.

گیسوم تلفیق زیبای جنگل و ساحل با جاذبه های تفریحی و جهانگردی فراوان

رامین باباپور شهردار تالش جنگل های گیسوم با درختان جنگلی انبوه و گونه های گیاهی خاصی که دارد، چشم انداز زیبایی را برای جهانگردان فراهم می نماید، این پارک با امکاناتی همچون پارکینگ در داخل محدوده پارک، وسایل بازی بچه ها، استادیوم، اردوگاه، پلاژ، هتل، مناطق پیک نیک روزانه، کمپینگ طبیعی، راستا های پیاده روی، مجموعه فضا های جنگلی به جامانده در ناحیه شرقی، جنگل شمشاد و موزه طبیعی گل و گیاه منتظر حضور جهانگردان و مسافران است.

وی اضافه نمود: رانندگی در جاده ای رویایی، پیاده روی و دوچرخه سواری، تفریحات آبی و ساحلی (شنا، جت اسکی، شاتل، پاراگلایدر، قایق سواری، پاراسل، موتورچهارچرخ) آفرود، ترامبولین و پارک بادی بچه ها از مهمترین تفریحات این پارک جنگلی است.

سوغاتی های رنگارنگ میان صدای امواج و انبوه درختان

حمید آذر پور معاون جهانگردی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی گیلان گفت: در ساحل گیسوم و در کنار شنیدن صدای امواج می توانید از بازار کوچکی که برپاست دیدن کنید و سوغاتی های رنگارنگی خریداری کنید و در کنار لذت سفر، سوغاتی های مختلف هدیه ببرید.

وی اضافه نمود: البته میان درختان انبوه جنگل گیسوم نیز بازارچه های صنایع دستی همچون وسایل حصیری و چوبی، روسری ها و لباس های رنگارنگ نیز رخ نمایی می نمایند.

گیسوم برترین تفرجگاه و حس خوب سفر

حمید آذر پور معاون جهانگردی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی گیلان خاطر نشان کرد:یکی از دلایلی که گیسوم را به مقصدی محبوب برای جهانگردان تبدیل نموده، امکانات آن است.

گیسوم ماوایی برای فرار از تابش سوزان خورشید

حمید آذر پور معاون جهانگردی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی گیلان گفت: اگر به دنبال جایی برای فرار از تابش سوزان خورشید می گشت به گیسوم بروید و در پناه درختان آن جای گیرید، این درختان بالای سر شما قرار می گیرند و سایه ساری را برای تان فراهم می نمایند.

وی اضافه نمود: البته در گیسوم شانس دیدن جاندارانی از قبیل: آهو، بز کوهی، پلنگ، تورنگ (قرقاول)، خرگوش، خز، خوتکا، راسو، روباه، سمور، شغال، غاز وحشی و گراز را نیز از دست ندهید.

گیسوم از آن دست جاذبه هایی است که هر کس با هر سن و سالی می تواند از تفریح در آن لذت ببرد و خاطره ای خوش برای خود بسازد، اگر راهی شمال کشور شدید و استان گیلان را برای گشت و گذار انتخاب کردید، گیسوم را در فهرست مناطقی که باید به آن ها سر بزنید قرار دهید و از سفر خود لذت ببرید.

منبع: گردشبان
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1420

به "ساحل و جنگل گیسوم؛ نگین گردشگری گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساحل و جنگل گیسوم؛ نگین گردشگری گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید