دو خانه تاریخی سمنان با کاربری جدید بازگشایی می گردد

به گزارش مرد کوچک، خبرنگاران/سمنان سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمنان گفت: تعدادی از خانه های تاریخی سمنان در آینده نزدیک با کاربری جدید آماده بهره برداری می شوند.

دو خانه تاریخی سمنان با کاربری جدید بازگشایی می گردد

جهت دریافت خدمات طراحی فضای سبز حیاط با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

به گزارش خبرنگاران، حمیدرضا دوست محمدی در بازدید فرماندار و جمعی از مسوولان شهرستان سمنان از فرایند مرمت خانه های تاریخی کلانتر و طاهری سمنان اضافه نمود: با اجرای طرح واگذاری خانه های تاریخی به سرمایه گذار بخش خصوصی و انجام مرمت و احیای این بناها، این خانه ها با کاربری جدید به زودی آماده بهره برداری می شوند.

وی با اشاره به اینکه خانه کلانتر (رجبی) تا قبل از نوروز 96 آماده بهره برداری می گردد، گفت: کاربری جدید این خانه تاریخی، سفره خانه سنتی و فروشگاه صنایع دستی است.

دوست محمدی اضافه نمود: خانه تاریخی طاهری نیز در سال آینده و با کاربری مرکز اقامتی به بهره برداری می رسد.

فرماندار سمنان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، سرپرست بانک ملی و مدیر عامل بانک توسعه تعاون استان سمنان و کارشناسان فرمانداری و اداره کل میراث فرهنگی از فرایند مرمت خانه طاهری و خانه کلانتر سمنان بازدید و مسائل سرمایه گذار بخش خصوصی در اجرای پروژه های مرمت و احیای این خانه ها را مورد آنالیز قرار دادند.

مدیران بانک های ملی و توسعه تعاون پس از انجام این بازدیدها در زمینه اعطای تسهیلات برای احیای این خانه های تاریخی قول مساعد دادند.

خانه کلانتر در اواسط دوره قاجار و خانه طاهری که یادآور معماری اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی است در دوران پهلوی بنا شده است.

انتهای پیغام

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 742

به "دو خانه تاریخی سمنان با کاربری جدید بازگشایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو خانه تاریخی سمنان با کاربری جدید بازگشایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید